Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børn og computere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg var dreng var det Commodore 64 der styrede verden - lidt senere kom Amiga 500´eren - husker ikke præcis hvornår jeg fik den 64´er - men mon ikke jeg var 10-12 år..?

Min datter er lige fyldt 7 år, hun starter i 1. klasse om en lille uges tid - i flere år har det været på tale hvornår hun - børnene - skulle have en computer - og besluttede at det godt kunne vente til hun startede i skole...så, nu er hun computer-ejer - fik den i juli - og så er det jo man har nogle principper om at den så kun skal bruges til "lærerige spil"... den filosofi holder for så vidt vand... det gjorde den ihvertfald i en lille uges tid - og spillene vi nu har gang i er ihvertfald væsentlig mere avancerede end de der lamme tal og bogstav spil ;-)

Nu er der jo så blot det sædvanlige aberdabei... for computeren er også brormands... LILLEBROR-mands... og han er ikke engang fyldt 4 år endnu - og allerede en habil bruger.... så røg den holdning med at børnene ikke behøver få en computer før de når skolealderen... Lillebror fik lige godt 4 år foræret på søsters konto ;-)

Hvornår fik dine børn computer - eller X-box - eller PlayStation?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 12:23
synes børn godt må have computer i samme alder, altså fra de kan tale og gå og alt det der.

Men du kan jo bare lave sådan de kun kan komme ind på en "spillebruger" hvor de kun kan spille spil. som du har valgt at installere. og ønsker de skal spille.
på samme måde aflukke dem fra internettet indtil de bliver en 10-12 år.

Men det er jo bare min tanke, hvad ved jeg :D

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:37
Har ikke selv børn, men slog da lige øjnene op da jeg så denne tråd, vidste slet ikke det var et issue mere, men noget man snakkede om netop dengang C-64 og amigaen var på sit højeste :-)

Havde jeg et barn skulle ungen have en Wii hurtigst muligt, og en pc når han fatter lidt, eller hvordan man nu siger det, thats for sure, skal ikke være en analfabet bare fordi forældrene er over forsigtige og lever livet i 80erne/90erne   Så kan jo altid diskutere om det så er sundt at sidde foran computeren 24/7, nok sundt nok at de også kommer ud blandt andre børn og prøver at klatre i træer og spille fodbold, men det jo en hel anden sag :-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:43
Børnenes computer er ikke online - det er kun farmands her, så han kan følge med på AMINO ;-)

Men, det er da klart at alderen for hvornår børn bliver habile brugere og i den grad internet-brugere er jo nedafgående - og ser nu heller ikke noget "farligt" i det - blot synes jeg ikke der var grund til at have de ting i huset, til dem, før det var "naturligt".

Vi har da godt nok tyvstartet lidt, hvor datteren og jeg spillede online-spil på Disney for et par år siden - blot så var det ikke noget hun yderligere efterspurgte - og så var det vi blev enige om at det godt kunne vente... dog har det ikke været uden prægen fra børnenes onkel og tante som begge er superbrugere, både af internet og spil - så de har da fået introduktion til tingene når de er hos dem.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:11
Min datter, som er 9 år, fik computer som 5 årig - playstation og DVD med surround som 7 årig. Mine to drenge på henholdsvis 2 og 3½ år bruger søsters udstyr.

Den store fik Internet adgang for ca. ½ år siden og er efterhånden en habil bruger af Google, GoSuperModel, Youtube og hvor hun ellers færdes. Så vi har haft en lang samtale om Internettets faldgruber og hvordan folk kan være anderledes og opføre sig underligt, når de færdes på Internettet. Jeg bruger vel nogle timer om ugen sammen med hende, så jeg ved, hvor langt hun efterhånden er, og hvor det er hun bevæger sig på nettet.Jeg har adgang til hendes profiler på forskellige forums, og bruger tid på at læse lidt om hvem hun skriver med og ikke mindst hvad det omhandler.

Hun er blevet gjort opmærksom på, at hendes færden på Internettet er under forudsætning af, at jeg er involveret og må se hvad hun laver. Den går nogle år endnu - og forhåbentligt har hun lært nogle grundlæggende principper inden hendes behov for privatliv på nettet gør sig gældende. Heldigvis henvender hun sig, når hun løber i problemer - men det holder også op på et tidspunkt.

Så er det kun at håbe, at man i mellemtiden har fået opdraget hende, så hun selv kan skelne mellem rigtigt og forkert, når hun selv skal tage beslutningerne - men det er vel ikke så anderledes som i andre af aspekter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Sønnike her i huset fik en gammel computer juledag sidste år. Han blev 3 i marts i år. Første dag spillede han sit Pixeline-spil i sådan cirka 3 timer. Nu er det meget sjældent, han spiller – selvom han har fået 2 spil mere – og det drejer sig måske om et kvarter ad gangen.

Efter meget kort tid havde han lært at tænde og slukke computeren korrekt, starte spil op, lukke dem ned igen, spille det børnemusik, vi har lagt på, skrive i wordpad, tegne i det enkle tegneprogram der er med og videre i den stil. Jeg kan kun se, det er udviklende, så længe tiden ikke bliver brugt der altid. Og det vil den jo aldrig gøre ved en 3-årig. Vores har i hvert fald alt for meget krudt i røven til det.

Mit syn er, at det er mindst ligeså lærerigt – hvis ikke mere – end fjernsyn.

Hvornår han skal have adgang til internettet bedømmer vi hen ad vejen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)