Hej |
Ja - du kan godt gøre det sådan - udgift i debet på en driftskonto i som omfatter kontorudstyr - og så bank som modkonto som stemmer når du overfører til dig selv.
Du kan også bruge en konto under status i gruppen for mellemregning - og som f.eks. 6120 - indskud kontant eller lav en ny 6121 tilgodehavende ejer til kreditposten - så kan du når du har lyst - hæve det ved bogføre Debet på den konto (som jo så går i 0) og kredit banken hvor du overføre samlet til dig selv
Alt du i princippet gør privat - hæver eller køber for privat til firmaet kører således over de konti i mellemregning fra 6120 til 6140 hvis det er standard planen du kører efter. Det skyldes at de du skyder ind jo ikke skal være en del af overskuddet, og det du hæver påvirker heller ikke resultatet, alt privat går nede i status Mellemregning
Du kan måske ha glæde af denne: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html om skat og denne om regnskab - ingen store åbenbaringer, men bare lidt der kan hjælpe dig til at forstå: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html
vh