Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dine erfaringer med gratis arbejde

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Aminoer

Dette spørgsmål henvender sig både til dem der har indgået en aftale/partnerskab med en hjemmeside leverandør (eller andet) uden nødvendigvis at betale det store, men istedet giver X antal % af overskudet. Og til de virksomheder der har leveret en sådan løsning.

Grunden til, at jeg spørger er, at jeg har et størrer projekt liggende i skuffen og det hele er mere eller mindre programmering fra bunden. Det koster selvfølgelig penge som alt andet. Penge som jeg pt må se langt efter og derfor må "lukke" skuffen igen. Samtidig tror jeg på projektet og overvejer derfor, at finde en sekundærløsning så jeg ikke selv sidder med hele "skidtet".

Men jeg ser en del farermomenter.... hvad hvis min leverandør pludselig mangler tid/lyst/evne til at klare jobbet.? Selvfølgelig kan man skrive sig ud af meget og der skal skrives en del. Men tillid er MEGET vigtig og hvordan får jeg lige skabt den.....for i starten er alle jo optimistiske, problemet kommer bare når andre opgaver der giver penge NU og HER stabler sig på bordet, HVA SÅ. Og det gælder jo for begge parter.

Så hvad er dine erfaringer? Har du prøvet det? anbefalinger? godt/skidt?

Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:25
Nu hører jeg i virkeligheden flere spørgsmål end ét i dit indlæg - så jeg håber jeg svarer på det rigtige ;O)

Jeg tror det er meget vigtigt at gøre sig helt klart; 1. Hvad er det jeg vil. 2. Hvad vil jeg "give" for at få det 3. og helt præcist - hvad vil du tilbyde andre, for at gå ind i dit projekt.

Én af de ting jeg hører alt for ofte - og det ser ud til at der er tendens til, at den type samarbejder ikke virker er, "vi finder ud af det hen ad vejen". Det er selvfølgelig det man gør i praksis - men fokus er vigtigt - og er fokus "ingen idé" - er det "ingen idé" du får.

Hvis jeg skulle investere i en god idé - ville jeg blive noget bekymret, hvis idémanden ikke har energi til, at etablere en eller anden form for kapital ind i projektet. eller er bekymret fra start. På mig ville det virke halvhjertet. Ligeledes kunne man se din idé som lidt halv, hvis du i første moment bekymrer dig om, at de mennesker du arbejder sammen med, vil forlade projektet for kortsigtede penge. Men måske er det bare mig?

Så;

1. Hvad vil du have ud af projektet - gør det klart for dig - så kan du meget bedre sælge idéen til andre. De ved hvad du vil, og kan commite sig til projektet på reelle vilkår. Så er chancen for at de smutter i hvert tilfælde minimeret.

2. Ligeledes skal du gøre dig klart - hvad dem der går med får ud af projektet. Den klassiske "whats in it for me". Det er nu engang det mennesker er interesseret i.

3. Og når det er klart - hvad vil du give - penge, magt, indflydelse eller....?

Et praktisk eksempel: Jeg vil sælge komælk - jeg vil sælge så meget komælk, at kategat ville stige 3 meter hvis jeg hældte det i der. De mennesker som vil være med til dette - kommer til at blive del af dette århundredes bedste idé, de vil skrive deres navn ind i mælkens historie. Og for at hjælpe mig med dette vil jeg gøre alle der er med fra dag nummer 1 til millionærer i DOLLARS!!!

Jeg ved godt jeg er temmelig plat - men moralen er dybt seriøs.

Hvis jeg skal dele mine erfaringer med franchise - udover dem jeg har fået af at spise på McD - så siger min erfaring, at dem der ser konceptet som vejen til hurtig rigdom - skal sorteres fra så hurtigt som muligt. Led ikke efter penge motiverede mennesker, hvis du ikke har noget financielt at tilbyde.

Nå det var så et sent fredag

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:06
Kenneth, det er egentligt ikke så meget anderledes end alle andre partnerskaber. For mig er det vigtigste grundlag at kemien passer og at dem jeg indgår samarbejde med har en høj loyalitet. For hvis dette er på plads kan de fleste ting netop løses hen ad vejen. Dermed ikke være sagt at det er det eneste. Langt fra. Som i alle partnerskaber er den en god ide hvis man specificerer ansvarsområder og den indsats der skal lægges fra parternes side. Sæt evt. timer på, så der ingen tvivl er.

Min erfaring er, på trods af alverdens kontrakter og alt muligt, at du opnår den største sikkerhed ved at vælge folk som du kan stole på. Stol på din mavefornemmelse. Er den ikke rigtig så lad være med at lave en aftale.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)