Hej Amino Jeg har et ApS som jeg købte i 2001 da jeg købet et firma men idag har jeg ikke så meget at bruge det jeg har ingen ting at værdi i ApSèt men har gæld på 120.000 kr i ApSèt Hvad de bedst at have ApS eller et enkeltmandsvirksomhed?? jeg er kun mig selv. Hilsen Bjarne |
Umuligt at sige. Har du risiko for tab i det du laver/leverer, så er et ApS jo en beskyttelse, har du ikke så er enkeltmandsfirma fint.
Skal du lukke dit ApS skal du jo afvikle korrekt - og de som har gælden har sikkert lyst til at se penge, så det formål har du da med dit ApS, at få betalt dine kreditorer. Er skat og moms mellem, så vil de være vigtige, men du kan jo heller ikke vente bare at lukke et ApS og give en bank et tab, og så få lov at starte personlig virksomhed med en generøs bankkonto.
Alternativt skal det lukkes med afvikling og gældsaftaler, eller tvangslukkes med de ricisi der kan være i det (ex negativ egenkapital gennem flere år, uden ledelses erklæring om forholdet og indsats og måske forsat gældstiftelse - eller konkurses osv - men det må du har hjælp til
vh