Jeg sidder med min 2 år gamle Acer bærbar 1,5 GHz celeron M 80GB 512DDRam.
Det er virkelig ved at være MEGET nedern, jeg kan ikke have Zend studio og Adobe Photoshop åben på engang, og slet ikke hvis jeg også skal have mit mailprogram og messenger, plus 10 mapper og ligeså mange websteder åbne.
jeg skal snart have ny?.
Hvilken computer sidder i ved?.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Altså nu bruger jeg både min stationær PC og min bærbar Mac, men bruger nok alm pc mest. hvilket ligget til grund for min besvarelse.. Dermed ikke sagt at jeg er mest glad for den.. Ville 100 gange hellere bruge min Mac da den aldrig crasher.. og der er ikke noget mere træls end når man lige har arbejdet på en photoshop fil i 1 time og så den fryser.. :-)
PS. tror jeg køber den nye imac når den kommer her i næste uge. :-) Så passer den jo til macbook pro'en :-) da den er i alu...
Tror måske du mangler en mellemting, for jeg tror at flere både benytter en stationær og en bærbar, alt efter om de er på kontoret, hjemme eller i toget. Selv stemte jeg bærbar, da det faktisk efterhånden er udelukkende den jeg bruger. Nu rejser jeg også meget fra sted til sted, og derfor er en bærbar praktisk - da de let kan tages med overalt.
Jeg har alle mine applikationer på en server i et hosting center (Windows Server 2003 terminal service), så jeg kan bruge dem hvor jeg nu tilfældigvis er. Min primære laptop bruger jeg så primært til remote desktop og så til WWW: HP nx8200 Intel Pentium M 1,73GHz 40GB HD 1GB RAM
Model Name: MacBook Pro 15" Model Identifier: MacBookPro1,1 Processor Name: Intel Core Duo Processor Speed: 2 GHz Number Of Processors: 1 Total Number Of Cores: 2 L2 Cache (per processor): 2 MB Memory: 1.5 GB Bus Speed: 667 MHz
og på kontoret har jeg den hooket op til en 24" dell skærm med en Wacom intuos 3 A5 som erstatning for musen når jeg roder i Photoshop.
Næste skridt bliver en ny macbook pro enten i den nuværende generation (core duo 2 santa rosa chipset med 4 gb ram) eller hvis der kommer en lækker opdatering omkring leopard releasen. Jeg opgraderer den tidligst til oktober hvor jeg kan få Leopard med til en eventuel ny maskine. Egentlig ikke fordi den ikke dækker mine behov, men den makser ud på 2gb ram og jeg ville ikke have noget imod 4gb når jeg sidder med Photoshop og en Parallels testmaskine åben samtidig med de andre faste værktøjer.
På kontoret sidder jeg med en skod IBM stationær et eller andet,2-3 år gammel og laver visualiseringer på, bruger normalt natten til at render hehe ;-) Skal snart have ny en jeg selv bygger ud fra IBM kabinettet, de har en fucked ide om det hele skal være IBM, så det bliver 1/3 af prisen selv at samle en og så kommer den til at sparke lidt røv, men den tid den sov ;-)
Min hjemme computer er min trofaste Fujitsu Siemens Bærbar som også er en 2-3 år gammel, det bedste køb ever. Men den skal også udskiftes på et tidspunkt regner med lige at have den et års tid endnu. Og den bliver brugt til tegne arbejde og Visualisering, den er bare røv langsom, men kneppel stabil :-)
Jeg sidder med en Zepto laptop med 2GB RAM og Windows XP, som håndterer stort set alt ganske fint, inkl. tunge applikationer der skal køre samtidigt. Det kommer selvflg. ikke helt op på samme performance som en stationær, men det vigtigste ved en laptop er, at der er rigeligt med god RAM.
Hvis jeg skulle købe en ny laptop i dag, så ville jeg købe en Zepto 6625 med 2GB PC6400 RAM (evt. 4GB PC5300 RAM - men man kan vist kun bruge 3GB deraf) og Windows XP. Jeg har alt for mange dårlige erfaringer med Vista, så jeg er holdt op med at købe Vista maskiner lige foreløbigt.