Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken computer arbejder du på?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
    Jeg sidder med min 2 år gamle
Acer bærbar
1,5 GHz celeron M
80GB
512DDRam.

Det er virkelig ved at være MEGET nedern, jeg kan ikke have Zend studio og Adobe Photoshop åben på engang, og slet ikke hvis jeg også skal have mit mailprogram og messenger, plus 10 mapper og ligeså mange websteder åbne.

jeg skal snart have ny?.

Hvilken computer sidder i ved?.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:06
Altså nu bruger jeg både min stationær PC og min bærbar Mac, men bruger nok alm pc mest. hvilket ligget til grund for min besvarelse.. Dermed ikke sagt at jeg er mest glad for den.. Ville 100 gange hellere bruge min Mac da den aldrig crasher.. og der er ikke noget mere træls end når man lige har arbejdet på en photoshop fil i 1 time og så den fryser.. :-)

PS. tror jeg køber den nye imac når den kommer her i næste uge. :-) Så passer den jo til macbook pro'en :-) da den er i alu...

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:07
Tror måske du mangler en mellemting, for jeg tror at flere både benytter en stationær og en bærbar, alt efter om de er på kontoret, hjemme eller i toget. Selv stemte jeg bærbar, da det faktisk efterhånden er udelukkende den jeg bruger. Nu rejser jeg også meget fra sted til sted, og derfor er en bærbar praktisk - da de let kan tages med overalt.

// Jesper Skov

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 18:24
men bare den primære.. altså.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Jeg har alle mine applikationer på en server i et hosting center (Windows Server 2003 terminal service), så jeg kan bruge dem hvor jeg nu tilfældigvis er. Min primære laptop bruger jeg så primært til remote desktop og så til WWW:
HP nx8200
Intel Pentium M 1,73GHz
40GB HD
1GB RAM

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:28
Min arbejdsmaskine er følgende:

Hardware Overview:

Model Name:    MacBook Pro 15"
  Model Identifier:    MacBookPro1,1
  Processor Name:    Intel Core Duo
  Processor Speed:    2 GHz
  Number Of Processors:    1
  Total Number Of Cores:    2
  L2 Cache (per processor):    2 MB
  Memory:    1.5 GB
  Bus Speed:    667 MHz

og på kontoret har jeg den hooket op til en 24" dell skærm med en Wacom intuos 3 A5 som erstatning for musen når jeg roder i Photoshop.

Næste skridt bliver en ny macbook pro enten i den nuværende generation (core duo 2 santa rosa chipset med 4 gb ram) eller hvis der kommer en lækker opdatering omkring leopard releasen. Jeg opgraderer den tidligst til oktober hvor jeg kan få Leopard med til en eventuel ny maskine. Egentlig ikke fordi den ikke dækker mine behov, men den makser ud på 2gb ram og jeg ville ikke have noget imod 4gb når jeg sidder med Photoshop og en Parallels testmaskine åben samtidig med de andre faste værktøjer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:26
På kontoret sidder jeg med en skod IBM stationær et eller andet,2-3 år gammel og laver visualiseringer på, bruger normalt natten til at render hehe ;-) Skal snart have ny en jeg selv bygger ud fra IBM kabinettet, de har en fucked ide om det hele skal være IBM, så det bliver 1/3 af prisen selv at samle en og så kommer den til at sparke lidt røv, men den tid den sov ;-)

Min hjemme computer er min trofaste Fujitsu Siemens Bærbar som også er en 2-3 år gammel, det bedste køb ever. Men den skal også udskiftes på et tidspunkt regner med lige at have den et års tid endnu. Og den bliver brugt til tegne arbejde og Visualisering, den er bare røv langsom, men kneppel stabil :-)

20" på jobbet og 17" hjemme.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 20:55
Mit nyligt opdaterede arbejdssetup består af følgende:

Min trofaste Amino IBM T60p med følgende specs:

Intel Core 2 Duo T7600 2.33 GHz

2 GB DDR II SDRAM 667 MHz PC2-5300

100 GB Serial ATA-150 7200 RPM

ATI Mobility FireGL V5250 (256 MB)

14.1 TFT (1400x1050) SXGA+

IBM Advanced dock monteret med et FireMV 2200 PCIe ekstra grafikkort

24" BenQ FP241W 1920x1200

19" HANNS-G HW191D

D505 Laptop som agerer dev-miljø/test-server

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 18:24
Jeg sidder med en Zepto laptop med 2GB RAM og Windows XP, som håndterer stort set alt ganske fint, inkl. tunge applikationer der skal køre samtidigt. Det kommer selvflg. ikke helt op på samme performance som en stationær, men det vigtigste ved en laptop er, at der er rigeligt med god RAM.

Hvis jeg skulle købe en ny laptop i dag, så ville jeg købe en Zepto 6625 med 2GB PC6400 RAM (evt. 4GB PC5300 RAM - men man kan vist kun bruge 3GB deraf) og Windows XP. Jeg har alt for mange dårlige erfaringer med Vista, så jeg er holdt op med at købe Vista maskiner lige foreløbigt.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 18:45
Verdens dejligeste maskine.. 

Modelnavn:    MacBook Pro 17"
Processornavn:    Intel Core Duo
Processorhastighed:    2.16 GHz
Hukommelse:    2 GB
Bushastighed:    667 MHz
Harddisk: 100GB 7200rpm