Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optjening af ferie under barsel ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en medarbejder på barsel ( ansat som funktionær). Hun har afholdt barsel fra den 1/3 2012 og fik løn fra 1/3 til 1/7, herefter har hun fået barsels dagpenge fra sin kommune. Hun skal efter aftale starte igen den 1/3 2013, men vil gerne have 5 ugers ferie optjent i 2012. Spørgsmålet er så hvor stor en del af den ferie jeg skal betale hende løn ?Hun har jo været "i mit brød" halvdelen af 2012, mens hun har været på dagpenge i den anden halvdel af året.

Skal jeg så betale hende løn i halvdelen af de 5 uger ? Er der nogen der ved noget om det ?

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I den del af orloven, hvor medarbejderen har modtaget løn fra firmaet, optjenes der ferie helt normalt.

I den ulønnede del af orloven kan medarbejderen modtage feriepenge af dagpengene.

Forudsat at din medarbejder også var ansat i de første måneder af 2012, så har hun optjent ret til at holde 12.5 feriedag med løn. Hun har naturligvis stadig ret til at holde 5 ugers ferie.

I ferieåret 2014/15 vil medarbejderen heller ikke have optjent fulde 5 uger med løn, idet de to første måneder af 2013 har været orlov. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)