Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af optaget domænenavn ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften amino.

Går lidt med planer om at lave en webshop lad os sige den hedder butiksnavn (gør den dog ikke)

Men så vil jeg jo gerne have domænet butiksnavn.dk men kan se at det er optaget, men der er ikke noget på siden butiksnavn.dk
Ligner derfor lidt at der er en der har købt det med henblik på vidersalg.
Hvordan kommer jeg i kontakt med dem der har det domæne ?`

Og hvordan med køb af det ?`
Mener at have set i operation x at det er ulovligt at spekulere i domænenavne. så hvordan forholder jeg mig hvis  nu han vil have flere tusinde kroner for det.?

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 23:15

tror du kan finde ejeren her whois

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:16

Du hopper ind på DK-Hostmaster og søger på hjemmesidenavnet. Så kan du se hvem der ejer det (Hvis det er et .dk domæne).

Derefter kan du tage kontakt. Gå lidt varsomt. Det er, som du selv peger på, ikke lovligt at købe domæner med videresalg for øje. Men det er meget svært at vinde en sag omkring uretmæssig køb af domæne. Derfor sidder indehaveren som regel ret godt på domænet, hvis blot han har en ide om hvad det skal bruges til på sigt. Hvis du henvender dig med bål og brand, henviser til lovgivningen osv. vil indehaver hurtigt nå til den tanke at domænet er værdifuldt. 

Jeg ønskede på et tidspunkt at købe et domæne med mit eget efternavn. Han ønskede 10.000 for det. Urealistisk og ikke noget jeg vil give.

Du kan også komme på venteliste til domænenavnet.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:19

Kasper Lind:
Og hvordan med køb af det ?`
Mener at have set i operation x at det er ulovligt at spekulere i domænenavne. så hvordan forholder jeg mig hvis  nu han vil have flere tusinde kroner for det.?

Der er ikke noget ulovligt i at eje et domæne også selv det ikke er taget ibrug, og hvis navnet på domænet ikke er unikt eller varemærke beskyttet, så har du en svær sag. Tilbyd ham lidt penge eller find på et andet navn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)