Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

anviselsesprovision og import

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg sidder og overvejer at indføre tøj fra tyskland - uden lager her i dk. Firmaet jeg har kontakt med foreslår at det køres som anviselsesprovision. Jeg fører en dansk hjemmeside og folk aflægger ordrer her og firmaet sender så direkte til kunden og jeg afregenes for anviselsen hver tredje måned. ca 20% af varens værdi.

Her er det spørgsmåene så dukker op. Reelt set skal jeg jo importere varen til dk og det vil jo give mig et problem i forhold til skattefars moms hvis jeg køber og sælger til samme pris som de har i tyskland + dansk moms - eller hvad?

Jeg får reelt set aldrig varen hos mig, men imortreglerne kan jo ikke omgås.

ved jeg skal ha en BTO på min vare og jeg er momsreg nu. Andre fif og råd ønskes gerne :)

Tak -gregers

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 12:41
Hej Gregers

Er det varer du sælger til private eller firmaer? Hvem (dig eller det tyske firma) udsteder fakturaen til kunden? hvem betaler kunden til?.

Der er noget du har misforstået med en BTO!

En BTO bruges i forbindelse med import fra lande uden for EU så den skal du ikke bruge, da du ikke skal fortolde dine varer.

Ravn

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:54
Ja Ravn! du har helt ret mht til BTO :)

Det bliver salg til private. Jeg skrev at firmaet vil sende direkte til kunden for at se hvad aminoerne sagde til dette setup. jeg overvejer om ikke den bedste metode er at få varerne leveret til mig videresendt til den danske kunde med dansk udstedt faktura. Samtidig at kunden betaler til dansk konto, men at der stadig afregnes provision hver tredje måned med firmaet.  

meninger?

tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 13:07
Ja selvfølgelig have jeg ret mht BTO

Jeg kan ikke se at der umiddelbart skulle være noget galt i at det tyske firma sender direkte til kunderne så længe du står for fakturering, men få lige det afklaret helt nøjagtigt med SKAT. Uanset hvad du gør er du jo ansvartlig for de 14 dages returret samt reklamationer i op til 2 år, når kunden køber varen i din shop!

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)