At der står iPhone ca. 50 gange er noget svært at undgå når alle produkter skal indeholde ordet. Og det er jo 100x værre hos konkurrenten på førstepladsen: mytrendyphone.dk/shop/iphone-4-covers-67976s.html
Jeg forholder mig ikke til hvad der er nødvendigt, du skal bare vide det ser ret spammy ud. Hvad konkurrenten gør skal du ikke se på, det har ikke noget med din SEO at gøre. Der er sider der overlever at være spammy og der er sider der ikke gør. Hvis man ikke vil straffes, skal man sørge for at skrive mere naturligt.
Jeg forstår det ikke ligefrem tæller positivt, men en forbedring af lige præcis det problem (tilføjede tekst og reducerede mængden af produkter på siden) kan jo ikke være en forklaring på exit fra top100.
Nej det kan det ikke, for det er ikke altid der er EN enkelt forklaring på et drop. Der kan sagtens være flere faktorer.
Det giver også mening med de 50 backlinks, men det er jo heller ikke noget nyt?
Nej det er muligt det ikke er noget nyt, men det ændrer ikke på det er meget meget skidt. Der er sider der kørte med den slags backlinks i 10 år, og selvom det ikke var nyt blev de pludselig straffet af Google penguin filteret.
Det lader til du søger en eller anden enkelt forklaring som lige kan få dig tilbage igen, men det er en helt forkert tilgang til det arbejde der ligger foran dig. Du har en spammy side, med totalt spammy exact match anktertekster, og det er noget du bør få rettet op på lige gyldigt om du så leder efter en eller anden gylden løsning, så hurtigt får dig op, i mellemtiden.