Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tid og motivation i hverdagen - hvordan gør du?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Udover interesse for iværksætteri har vi alle det til fælles her på Amino, at vi kun har 24 timer i døgnet. Meget skal nås, og mange af os har nok følelsen af, at vi trods en god indsats ikke når ALT det vi gerne vil på sådan et døgn. Det handler bl.a. om prioritering, planlægning og effektivitet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I gør i dagligdagen for at få tid til så meget som muligt af det i gerne vil - primært arbejdsmæssigt.

Martin Thorborg har jeg flere gange hørt nævne, at han bruger løb til at booste sit energiniveau og sin effektivitet. Og Casper Blom har jeg bl.a. hørt nævne, at han helt har droppet at se fjernsyn i sin hverdag, for dermed at frigive mere tid i forhold til omverdenen. Begge disse "tricks" bidrager også positivt til min hverdag.

Det er altid rart med noget inspiration fra andre til hvordan de når mest muligt på døgnets 24 timer. Hvad gør I?

mvh

Tobias Ehlig 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har slet ikke et TV :-) Det er spild af tid. Ej jeg får da set en lille smule på computeren men det kan hurtigt være en tidsrøver så pas på her!

Udover det så er der jo mange af de andre klassiske ting man kan gøre. Fx Begrænse tid til møder både fysiske og over skype, Planlægning osv.

Evt. læs 4 timers arbejdsuge hvis du ikke allerede har gjort det :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tobias

Jeg synes det er forholdsvis nemt. Jeg har fuldtidsjob + virksomhed. Men at få løbetøjet på og løbe en god tur tager ikke mere end 40 minutter. Også er man tilbage på computeren.

Håber du finder tid til det Smile

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg outsourcer så meget som muligt, hvilket giver mig mere tid. Jeg har også folk til at gøre rent i hjemmet, spiser de fleste måltider ude så jeg ikke skal spilde tid på det, får andre til at vaske bilerne etc. Jeg køber mere tid der hvor jeg vurderer, at det kan betale sig.

Mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kristoffer: Helt enig mht. TV - det er virkelig en tidsrøver, og meget af det man kan se bliver man ikke klogere af. Apropos det, så synes jeg at podcasts fortsat er undervurderet, fordi det er så genialt til at tilegne sig viden mens man er på farten.

@Internexus: Du har helt ret. Løb giver utvivlsomt mere overskud og dermed effektivitet på arbejdet. Jeg gør selv en del i det, men ville egentlig gerne løbe hver morgen inden arbejde.

@Carsten: Outsourcing er uden tvivl et vigtigt værktøj!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går i den helt anden retning.
Jeg "spilder" min tid med mit projekt, kajaktrip.dk, der optager mellem 1/5 og 1/4 af min tid. 
Jeg ror i gennemsnit en uge om måneden i min kajak.
Tiden på ekspedition er i sig selv forholdsvis uproduktiv, men den energi, jeg samler op, gør mig langt mere effektiv i den tid, hvor jeg arbejder.

Det skyldes to ting.
I kajakken får jer "renset hjernen", fordi jeg det meste af tiden befinder mig i en meditativ-agtig tilstand.  
Før hver ekspedition stiller jeg mig selv en "tænkeopgave". Jeg har en lille notesbog med, hvor jeg noterer tanker om nogle af mine projekter. Det kan have at gøre med strategier eller konkrete løsninger. Når jeg kommer hjem fra ekspeditionen, er tænkearbejdet i opgaven løst, og så er der kun formuleringer eller handlinger tilbage - og det er ikke svært at handle, når man ved præcis, hvad man skal gøre.

Denne metode fungerer for mig. Det betyder selvfølgelig ikke, at den vil fungere for andre. Den kræver, at man tør give sig selv rigtig meget "fri" fra handlingsopgaver.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fantastisk emne Tobias.

Du nævner det jo selv til at starte med, altså prioritering, planlægning og effektivitet.

Jeg tror lige som Hans S. Kjer påpeger, at det er yderst vigtigt at du her finder dine egne rutiner, og gør hvad der føles rigtigst for dig.

Jeg er da også godt klar over, at du ikke er ude på at ”kopiere” andres handle mønstre, men i stedet søger inspiration i andre. Hvilket er super.

Jeg syntes dog, at det er interessant at sætningen ”spild af tid” dukker op flere gange mere eller mindre underforstået, for hvad er i sandhed ”spild af tid”? (uhh den blev vist liiige dyb nok)  Any way… Det vigtigste er at du finder en løsning som er i balance med din egen natur, og lige pludselig tænker jeg coach! ;-)

 

En coach vil hjælpe dig med, at få øjnene op for hvad du rent faktisk selv er i stand til.

Jeg kunne godt tænke mig, at tage en snak med dig om coaching. Uden det skulle koste nogle noget, det er jo altid rart med noget networking. Send en PM/mail hvis det kunne have interesse.

 

Mvh

Thomas     

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

@Hans: Dit eksempel med kajakken er i mine øjne meget lig med løbeturen. Det giver mulighed for at komme lidt på afstand af sin dagligdag med arbejde, og dermed komme tilbage dertil med ny energi.

Thomas Sejersen Leerbeck:

Jeg syntes dog, at det er interessant at sætningen ”spild af tid” dukker op flere gange mere eller mindre underforstået, for hvad er i sandhed ”spild af tid”?

Ja, det er interessant. Min definition af "spild af tid" må være når tiden går uden at du tilfører/får tilført nogen værdi til dit liv. Min teori er, at hvis man erstatter sine tre timer foran TV'et med en halv times løb i skoven, så vil man ikke alene få mere tid til at nå alt det man gerne vil, men samtidig også være mere produktiv.

Det er helt sikkert et interessant emne, og jeg vil da lige sende en mail din vej - god aften :-)

/Tobias

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sørger bl.a. for at vælge det rigtige miljø omkring mig, for det skaber udvikling og sparer tid ved at skære det unødvendige fra.

Det har jeg skrevet et blogindlæg om her.

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)