Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chairmans og CEO's

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ja de virker jo amerikanske og der er det lovligt (men i mine øjne stadigt dumtBig Smile i store selskaber ikke at skille ejer, bestyrelsesformand og direktør - specielt hvis man vil ha mange eksterne investorer - men jep det gøres jo også med succes)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:34

Jeg er ved at stifte et amerikansk aktieselskab og bliver både CEO og Chairman. Men det er kun indtil jeg finder den rette Chairman. Jeg synes absolut at det er to funktioner der bør adskilles.

En bestyrelsesformand som kan stille den"kedelige" spørgsmål kan være særdeles værdifuldt. Især i en mindre virksomhed.

Mvh Carsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53

Uden at kende Brøndby IF i detaljer, er det vel et eksempel på hvordan det kan gå galt. Per Bjerregård med magten på generalforsamlingen, bestyrelsesformand og de facto CEO uanset hvem der sad der. 

Det er jo godt når alt går godt, men bliver der bare lidt krise, så er det skidt, at der ikke er en deling og sponsorer og investorer taber modet, når det er en enkelt person der i princippet kan rutte rundt med tingene. Nu skiller de jo ting som jeg forstår det, og ellers kunne de glemme alt om ny kapitial her til April vil jeg påstå. Per Bjerregård har en stor del af æren for branded Brøndby IF - men sandeligt også af ansvaret for vanskeligheder de senere år

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)