|
Når jeg husker et par år tilbage, var Joomla! dét CMS som næsten alle var interesserede i at benytte, og som næsten alle webfolk tilbød som en del af deres produkter. I dag er det... - Wordpress. Når vi kigger på alle de CM systemer der er til rådighed på Open Source platformen, har vi jo et hav af forskellige muligheder at vælge imellem. De kan alle tilbyde dét som en typisk virksomhed har brug for, en hjemmeside til at markedsføre sig, og fortælle andre om de produkter og ydelser, gennem et website som er designet på en flot og professionel måde. Tager vi et kig på Wordpress med et kritisk synspunkt, kan vi ikke komme udenom hvad formålet med Wordpress oprindelig var, nemlig, en blogplatform. Vi har gjort Wordpress til noget det ikke var, en administrativ platform til at vedligeholde en hjemmeside med som egentlig ikke indeholder blogs, kommentarer mv. Men hvorfor benytter vi Wordpress? Fra en designers synspunkt findes der et hav af alternativer som letter administrationen og vedligeholdelsen af layout, skabeloner og filhåndtering. Og ligeledes fra en editors synspunkt findes der en masse nemme og overskuelige alternativer til at administrere indholdet af en hjemmeside. For mig at se, handler det hele om hvad der er moderne. Hvad de andre benytter, snakker om, blogger om. Hvad der er trenden lige for tiden – akkurat ligesom Joomla! var trenden for år tilbage. Men det handler naturligvis også (for nogle) hvad der bliver supporteret bedst, hvad der bliver udviklet mest til, osv. Der er absolut inden tvivl om at Wordpress gør opgaven. Men der er helt sikkert heller ingen tvivl om at andre systemer kan klare opgaven mindst lige så godt, hvis ikke bedre. Jeg er webmaster og webdesigner på en lang række websites. Jeg arbejder både i Wordpress og på andre platforme og jeg må indrømme fra et professionelt synspunkt, at jeg synes Wordpress er overvurderet. Hvad mener i? Bidrag med jeres erfaringer med brugen af Wordpress vs. andre platforme. Debatten er åben: |
Wordpress, overvurderet?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem