Hej Aminoer, Jeg har en kursusforretning. Når kursister tilmelder sig til et kursus, så accepterer de samtidigt vores betalingsbetingelser. Det fremgår tydeligt under tilmelding og betingelserne fremgår lige nedenfor (kun ca. 10 linier!). Her står der bl.a. at "Umiddelbart efter kursustilmeldingen faktureres kursusafgiften med betalingsfrist på 14 dage". Jeg bøvler dog generelt med specielt de store virksomheder, som gerne vil diktere en frist på 45-90 dage. I dag har jeg modtaget en mail fra en virksomhed, som høfligt gør mig opmærksom på, at de ikke kan acceptere de 14 dage og at pengene først falder efter 45 dage. Men hvem bestemmer her? Er det ikke mig som leverandør der sætter standarden - medmindre andet PÅ FORHÅND er aftalt? På forhånd mange tak! Mikkel Smith PS Her et eksempel på en tilmeldingsside http://lean-kursus.dk/tilmelding-lean-administration |
Mikkel Smith:dag har jeg modtaget en mail fra en virksomhed, som høfligt gør mig opmærksom på, at de ikke kan acceptere de 14 dage og at pengene først falder efter 45 dage
Så må du jo høfligt gøre dem opmærksom på at de har har tilmeldt sig kurset ihenhold til glædende betingelser fastsat af dit firma. Hvis de ikke i deres tilmelding har gjodt opmærksom på en anden betalingsbetingelser har de ikke noget at kommen efter.
De store firmaer er blevet rigtigt grove i deres forsøg på at vi andre skal lege bank for dem. Da du har et unikt produkt vil de som regel være til at tale med.
Mvh
Ravn