Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bruge Vine, 6 sek video tjenesten, til noget fornuftigt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vine app er den nye tjeneste fra Twitter hvor man laver max 6 sekunders video. Kan det virkelig bruges til noget, eller er det endnu en tjeneste der vil spilde vores tid? Hvad tænker du?

Selve formatet synes jeg er meget spændende. Den slags kreative benspænd er der kommet mange gode ting ud af. Lige fra Twitters 140 tegn til Dogmefilmens restriktioner.

Uanset om man er til video eller ej, er der helt sikkert en vigtig lektie: Tiden du har din kunders opmærksomhed bliver kun en ting. Kortere.
Så hvordan kan du (jeg) komprimere dit budskab nok? Måske er vine måden at øve sig på.

Her er mine fire bud på måder at bruge vine på:

1. Vis hvor let noget er:
Altså, hvor svært kan noget være hvis det kan forklares på 6 sekunder? fx tilmelding af nyhedsbrev

2. Introducer dine medarbejdere: 
En kort video keder ingen, og er mere overkommelig at få selv de generte med på.

3. Vis stemningen på kontoret:
Det korte format gør at man netop kan mærke en stemning, men ikke se nogen foretningshemmeligheder

4. Embed vine andre steder:
Få mere gavn ved at genbruge den på din hjemmeside eller i dine præsentationer.
Se her hvordan

Hvad tænker i, har i andre gode måder at bruge den på?

Stephan Viftrup
Digitalt styrket kommunikation og ledelse 

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 20:38

Hej 

Har ikke selv prøvet det, men har lige siddet og set en video med hr. Thorborg hvor han taler lidt om det

">Youtube

Fra København
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:34

Hej Tim

Tak for linket, havde ikke set den Thorborg video før, men hans pointer er gode at tilføje:

Det kan muligivis med tiden støtte op om din AuthorRank overfor Google. Super pointe.

Og det er godt at starte tidlig med en lille smule indhold for at få dit navn/brand registreret og få de automatiske followers der kommer af at folk får at vide hvis de allerede linker til dig på twitter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)