Hej alle, Jeg startede firma sidste år, og har derfor en portion skatte penge jeg skal have betalt i år. Som jeg har forstået det, så er den udvidede selvangivelse først klar i marts - og det jeg skylder kommer derfor til at trække en dag til dag rente indtil da. Først og fremmest så er jeg i tvivl om hvad en dag til dag rente er... Jeg forstår ikke hvad der menes med dette. Derudover ved jeg ikke helt hvordan jeg skal beregne min skat, men bare jeg får indbetalt et tal der tilnærmelsesvist minder om det jeg skal indbetale, så er det også helt fint. Havde tænkt mig at regne med 43% og så indberettet det. Så kan jeg vel slippe for at betale renter indtil marts. Jeg er også lidt i tvivl om hvor jeg indberetter. Jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare nogle af disse spørgsmål.
Mvh Michael |
normalt vil man jo forskudsregistrere og derved som man skal, betale hen ad året - evt forskudsregistrere og ændre hen ad vejen - så det her er ikke tidlig skat men - sen skat - men pyt med det. I 2013 - se til at forskudsregistrer korrekt bare
Dag til dag rente er rente per dag og jeg mener den er 2,7% p.a. som kommer oven i 4,7% fast tillæg for ikke at ha betalt under 2012 - men hæng mig ikke op på de præcise tal - bare betal her - via netbank - betaler du for meget får du retur, og for lidt betaler du så senere. Jeg vil tro som du skriver at 43-44% rammer rimeligt
https://www.skat.dk/dk/data.aspx?oId=49
vh