Hej alle, Jeg er ved at samle mig en ny computer, og er ved at have bestemt mig, men jeg vil bare høre hvad andres erfaring er - hvis der er nogle med IT baggrund der kan hjælpe lidt på vej Computeren skal bruges til lidt computerspil, og noget videoredigering etc. Jeg har valgt følgende:
Hvad siger folket? Skal man holde sig til Intel? Er grafikkortet noget skrammel? P.S. Jeg har en "gammel" 1TB harddisk som jeg også vil sætte i.. På forhånd tak, Steffen |
Er det dit max budget ? - Er selv klart Intel mand som det ser ud for tiden, og kører pt med en i7-3770k, noget ala dette ville være mit bud:
Core i5 I5-3350P 6 MB (Intel Boxed)
Samsung 840 Series MZ-7TD120 120 GB
- 3867 + Fragt (Billigeste ved EDBPRISER) ... Skal der spilles, ville jeg dog prøve at få råd til dette GFX:
Club 3D Radeon PokerSeries HD 7870 jokercard XT
Så bliver prisen ~4350 kr ... Udover 2GB Vram, får du et kort der benytter sig af Tahiti kernen, som du finder på de store 7950 og 7970 ... Her er en test, hvor du kan se at det yder en del bedre end de alm 7870, men koster stort set det samme:
http://www.techpowerup.com/reviews/Club_3D/HD_7870_jokerCard_Tahiti_LE/8.html
Optimalt havde jeg nok anbefalet noget Z77 bundkort + i5-3570k, men det vil nok presse dit budget for meget.