Jeg er i gang med at starte en webshop op, hvilket jeg synes er mega spændende og lærerigt. De varer jeg skal handle med, kommer fra İstanbul. Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber mine vare fra dette land, med henblik på vidersalg? Hvordan er det med momsen, jeg skal vel være CVR registreret? Når jeg en gang får mine varer hjem, er jeg så klar til at kunne sælge videre?
Som i nok kan høre, så er jeg grøn på dette område og ved derfor ikke så meget om emnet. Men jeg er opsat på at skulle lære ALT hvad angår webshops. Håber derfor i vil skrive i et let forståeligt sprog (-;
Ja du skal være CVR registreret med momsregistrering OG du skal være importør registreret. Du må intet importere for videresalg før det er på plads
Derud over er det en del du må læse op på omkring importmoms fra uden for EU - håndtering af det + fragt & told i forbindelse med din import som du jo ansvarer 100% for - og endeligt er der jo dine forpligtelse for at tage varer retur ved nethandel.
Når du har varen korrekt importeret og fortoldet og har bogført med importmoms http://www.startvaekst.dk/momsinterkoeb så er du klar til at sælge og det gør du så med moms.
Du må tage fat fra en ende af og søge de forskellige emner på nettet - jeg tror det er for meget at skulle forklare det hele samlet her.
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Altid dejligt at se dig som svar i ens tråd, dine svar er altid hjælpsomme og forståelige. Tusind tak for dit svar. Der er en masse jeg kan tage fat i og arbejde med.