Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordeling af penge i virksomhed

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammen med to kammerater er jeg ved at søsætte en lille virksomhed, der leverer ydelser til virksomheder, som koster mellem 40.000-1xx.000 kr. Vi har et par møder i kalenderen, men der er ikke nogen kunder tilknyttet endnu.

Det er de to andre, som ejer virksomheden, og det er dem som kommer til at bruge tid på at leverere produktet (forestiller mig 2-5 timers resarch og forberedels + 1-2 workshop/møder med kunden samt udforming og levering af produktet).

 Min opgave er at stå for forretningsudviklingen, skaffe dem kunder (sørge for udgående salg+fysiske møder) og få en effektiv pipeline op at køre, så de to andre kan fokusere uforstyrret på at levere produktet. Lige nu lægger jeg en masse timer hos dem, men fremadrettet er situationen lidt mudret.

Vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal dele skidtet i mellem os. De to andre går 100% ind i projektet, mens jeg ikke har det som absolut førsteprioritet - det ved de også godt. Derfor har jeg også afvist den ejerskabsandel, som var på bordet, eftersom jeg skal have plads til at trække mig hurtigt ud af samarbejdet. I stedet tænker jeg, at vi kører ren provision.

Da jeg gerne vil sikre mig, at de ikke står på bar bund, såfremt jeg ikke længere har tid til at lave salgsarbejde for dem, så vil jeg gerne tilknytte en dygtig freelance telemarketing sælger. Han skal også aflønnes. 

Er det urimeligt at tage 25% (hvoraf 10% går til en telemarketer) ? Jeg har ikke noget begreb om priserne hos telemarketings bureauer, og jeg synes lidt at jeg bare gætter mig frem til en pris. Nogle med erfaringer eller velovervejede meninger omkring fordelingen?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)