Er der nogle der lige kan svare mig - jeg skal blot være på den sikre side i hvad jeg selv mener.! Jeg har købet en vare af "firma XX" som sender mig min bestilte vare, jeg modtager vare men får ingen regning. Der går 1 mdr. efter modtagelse af vare, så dumper der nu her pludselig en regning ind på 3x gebyr af 100 kr. samt inkasso varsel på 100 kr. Jeg ringer til firmaet og forklare dem høfligt sagen at jeg ikke har modtaget regning fra dem før, så derfor kunne jeg naturligvis ikke betale en sådan, hvor de så oplyser at de også har sendt rykker - og at det altid er kundens ansvar et ringe efter faktura hvis de glemmer at sende?? - jeg er 100% sikker på at jeg ikke har modtaget hverken første regning eller rykker- jeg fik først den sidste her med post - de mener så de kan have e-mailet mig de 2 første men efter at have kigget i min spam osv, er jeg her 200% sikker på at jeg ikke har modtaget noget - da de heller ikke selv kan finde den mail og dokumenter at de har sendt det pr email eller om de har sendt pr brev. sletter de gebyr med megen besvær- fint nok!(faktisk kan jeg heller ikke se hvordan der kan kommer 3 x rykker gebyr på hvis de kun har rykket 2 gange hvad de påstår- jeg orkede bare ikke at tage den op med dem) De sender mig så en ny regning på hovedstol med samme fakturanummer -skulle jeg egentlig ikke have haft en kreditnota og så en ny faktura således at jeg , når de har så meget rod ikke kommer senere og mener jeg skylder dem for den første faktura med gebyr på, og ihvertfald dokumenter at gebyrene er krediteret! Jeg plejer da selv at give kreditnota på faktura hvis der er ændringer og så ny med nyt faktura nummer, eller er jeg forkert på den? Mvh Bo |
Jo det skal du.
Det er for virksomhedens tilfælde direkte modstridende med bogføringslovens betemmelser ikke at anvende fortløbende nummereringer i faktureringen!