Jeg ved ikke om nogen har svar på dette, men... nu prøver jeg. I min forretning har jeg solgt en brugt pc til en tidligere medarbejder - han har købt den til 2.500 og købsprisen var 5.000. Nu får jeg at vide, at han har KRAV på at få originalkvitteringen på denne pc. Er det virkelig korrekt? Jeg kan vel for det første ikke bare tage en originalkvittering ud af mit regnskab - for jeg SKAL jo beholde en sådan, ikke sandt? Og egentlig har jeg slet ikke lyst til at give ham en kvittering (kopi af kvitteringen), for han har ikke lavet andet end forsøge lave problemer for mig. Men skal jeg, ja så skal jeg naturligvis. Er der nogen der ved om han har KRAV på denne når han køber en brugt pc? Der står intet om dette i den købsaftale han og jeg har lavet. Og kan nogen måske fortælle mig hvor jeg kan finde info omkring lovgivningen om netop sådant? Tusind tak... |
Kvittering på en solgt pc - SKAL jeg udlevere den?
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Hvis det er dig, har han ikke krav på den orginale, men evt. en seddel hvor du kvitteret for at have levet pc''eren og modtaget pengende. Hvis det er dit firma, skal dit firma skrive en faktura på den brugte pc''er. Så vidt jeg ved har han IKKE krav på den orginale faktura. |
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)