Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal - Først hæve penge når pakken er sendt, hvordan?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor relevant det er, men såvidt jeg ved har forbrugerombudsmanden bestemt at man med ewire og PayPal køber "virtuelle penge" og ikke varen. Det vil sige at paypal/ewire credits bliver leveret med det samme og overholder derfor reglerne. Hvad kunden så bruger disse credits til er ikke relevant for dig som shopejer.

Det er i hvert fald sådan jeg fik det forklaret.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil3:

@ Jørgen Olsen - Så det er altså korrekt som vi har fået det sat op nu? At den først trækker pengene når man klikker på "Get the money"? Og ellers bare reservere dem på kundens konto? 

Tjek....

og så er det iøvrigt ikke ulovligt at hæve forud for levering...

men kunderne bliver forvirrede fordi de er vant til at PBS/Nets-shops har denne service, og de tror det er et lovkrav.

Det er "kun" et krav for webshop hos Nets og/eller E-handelsfonden.

Jeg blev bare skide træt af forkælede kunder der skrev til mig "Nu har I hævet pengene, men varen er ikke sendt - hvad fanden sker der?", - og folk der ringede ind med samme besked.

Så nu "Getter jeg the money" når jeg sender.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot for at mane en masse rygter til jorden en gang for alle.... Det er noget værre vrøvl når man påstår at PayPal debiterer pengene med det samme.

Alt afhænger helt og aldeles af hvordan man sætter sin webshop op...

I de API-koder som sendes mellem PayPal og butik angiver sælgeren selv hvordan denne ønsker salget skal foregå.

Man vælger oftest mellem "SALE" eller "CAPT" (Kan hedde andet i de forskellige webshop moduler) ... Ved "SALE" angiver man at pengene skal trækkes med det samme, og ved "CAPT" angiver man at man først vil foretage en reservation af det handlede beløb, for derefter at lave en "Capture" når varerne er sendt.

vh,
Sami.

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det lyder jo til, at vi har fået det sat rigtigt op så :) Jeg siger tak for hjælpen 

Mvh Emil 

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg ikke du skal stræbe efter. For at undgå svindel og misbrug bør du trække pengene så lang tid i forvejen som overhovedet muligt.

Fede malerier en blog om malerier

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis beløbet bliver reserveret på kontoen med det samme, er det jo rimelig svært for kontoejeren at annullere betalingen. Jeg kan da i hvert fald ikke bruge flere penge fra min konto end min saldo minus det samlede reserverede beløb. 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)