Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det sælges uden et lager?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.
Må man sætte produkter ind på sin hjemmeside, der viser et produkt man ikke har fysisk på lager?

Sådan at kunden bestiller og betaler for et produkt hos mig, hvorefter jeg bestiller den hos min leverandør til en lidt lavere pris og får den sendt til min kundes adresse uden at jeg på noget tidspunkt er i besiddelse af varen?

Altså salg af varer uden lagerbeholdning?

Hvordan gør man det?

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 02:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:34

Jens Andersen:

Hej Amino brugere.
Må man sætte produkter ind på sin hjemmeside, der viser et produkt man ikke har fysisk på lager?

Sådan at kunden bestiller og betaler for et produkt hos mig, hvorefter jeg bestiller den hos min leverandør til en lidt lavere pris og får den sendt til min kundes adresse uden at jeg på noget tidspunkt er i besiddelse af varen?

Altså salg af varer uden lagerbeholdning?

Hvordan gør man det?

Venlig hilsen Jens Andersen

Korte svar om man må: Ja det må du godt. (dropshipping webshops gør sådan.)

Hvordan du gør er faktisk som du beskriver det der. Dog hvis du skal have dankort betaling , må du ikke trække pengene før varen er afsendt (mener det er når den er afsendt).

Mere info: http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-dropshipping.aspx

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 11:37

Ja. Det kaldes Dropshipping.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 14:22

Hej Jens,

Du kan også lave en affiliate side. Hvor du laver henvisninger omkring produkter til en anden side. Der bliver så afregnet provision når der bliver gennemført salg. På denne måde skal du ikke selv trække penge og agere kundeservice og den slags.

Men fortjenesten er selvfølgelig nok mindre her - 5 - 15% på mange varer og konceptet selvfølgelig lidt anderledes. Du skal nok opveje det med hvor mange timer du dagligt havde tænkt dig at bruge på en webshop.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:43

Hej Peter Maler
Ja jeg tænkte det egentlig også som en slags blanding af affiliate og webshop.

Altså det ligner en webshop, men folk kommer hen til den virksomhed jeg har lavet affiliate aftalen med.

Men hvordan bruger jeg så produktets billede lovligt.
En hjemmeside/webshop er så kedelig uden billeder.
Desuden tror jeg det bliver svært af få reklamer for mange næsten ens produkter på en gang.

Måske prøver jeg webshop i stedet. En gang skal ko være den første.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:44

Tak til alle jer der kunne oplyse mig om den korrekte betegnelse for denne virksomheds metode.

Så ved jeg hvad jeg skal kigge efter på nettet for at blive klogere på det.

Hvis Jens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:45

Tak til alle jer der kunne oplyse mig om den korrekte betegnelse for denne virksomheds metode.

Så ved jeg hvad jeg skal kigge efter på nettet for at blive klogere på det.

Vh Jens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:47

Ups den kom ud både med og uden rettelse

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:27

Jens Andersen:
Altså det ligner en webshop, men folk kommer hen til den virksomhed jeg har lavet affiliate aftalen med.

Så er det ikke "rigtig" dropshipping, da jeg formoder at al kontakt går mellem kunde og den butik du henviser til.

Det lyder som om du ønsker at lave det samme som blandt andet Miinto og Atosho (Bortset fra at Atosho ikke har en egentlig side hvor du kan se varerne. Endnu i hvert fald.) . Hvor svært det er at lave det tekniske setup ved jeg ikke, men det kan i hvert fald lade sig gøre.

Der er lavet aftale med de forskellige webshops, som enten stiller feeds til rådighed, eller accepterer at deres site bliver crawlet, og vist et andet sted.

Det er nok lettere at lave egen webshop :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)