Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jura,skat,moms m.m.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra hørsholm
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp til rådgivning omkring opsparet overskud ønskes,tak !

Jeg er medejer af 8 kommanditselskaber der hver især ejer ejendomme.

I 2006 havde jeg et opsparet overskud på 200.000 hvoraf jeg indbetalte 28 % i aconto skat i virksomhedsordningen, ialt 56.000 kroner.

Dette er eneste beløb som der er opsparet i virksomhedsordningen som opsparet overskud.

Overskuddet henfører primært til et salg af en af ejendommene, hvoraf jeg i den forbindelse fik udloddet 670.000.

Det samlede overskud på 200.000 fremkommer som følge af underskud fra de andre selskaber.

Er der krav om at jeg rent faktisk indsætter et beløb på konto for virksomhedsordning på ( 200.000 - 56.000  ) 144.000 kroner ?  Og kan jeg så beholde ( 670.000 - 144.000 )  526.000 i privat økonomien ?

Eller kan jeg rent faktisk beholde 670.000 helt privat i privatøkonomien, disse er udloddet skattefrit, bare jeg betaler skatten, når overskuddet hæves fremadtrettet til privat personlig indkomst, og hængepartiet med SKAT så realiseres ?

Altså er der krav om at bogført opsparet overskud, skal følges hånd i hånd  med rent faktisk tilsidesat beløb på virksomhedskontoen ?

Ja, en lidt lang en, men mon der er en REVISOR, der har denne indsigt, jeg ville blive SUPER GLAD, tak !!!

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim.

Jeg vil nok råde dig til at kontakte en revisor for at få lavet en opgørelse.

Man kan ikke bare "tømme" sin virksomhed for aktiver uden at det får skattemæssige konsekvenser. Du skriver godt nok de er udloddet skatttefrit, så medmindre de virkelig er 100% skattefrie, så kontakt en revisor der har forstand på K/S''er.

Mvh.

Mads Riber

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)