Jeg skal have designet et logo, og har ikke de store midler at gøre godt med, men vil prve at lave et selv, og vil derfor meget gerne have et par fif til hvordan jeg skal gribe sagen an.
Hvilket program er bedst at lave det i, og findes der evt nogle skabelon lignende værktøjer man kan bruge...??
Har selv adobe photoshop, men ved ikke om det er velegnet til formålet..
Photoshop kan fint bruges - men der nogle begrænsninger hvis du vil have logoet forstørret op til skilte osv - derfor er det generelt bedre at bruge et vectorbaseret program til logoer(corel draw i gamle dage, længe siden jeg har rodet med den slags så ved faktisk ikke hvad folk bruger idag, noget pdf halløj vel?)
Hvis du bare skal bruge logoet til brevhoveder hjemmesider osv så kan du fint bruge photoshop.
Syntes det er lidt svært at give tips til den slags. Logoer som med alt andet grafik, og kunst for den sags skyld kræver som oftest en person der har et øje for den slags - Men en god start kunne være at lave et eller andet fancy med teksten og så tilføre et eller andet der passer til dit firma, og så holde logoet i en eller to klart definerede farver med en transparent baggrund så det er let at overføre til andre steder.
Du kan finde en milliard tutorials til fotoshop hvis du fyrer "tutorial + photoshop" ind i google(uden gåseøjnene) ;)
Hvis det skal være optimal og kunne benyttes all around "fil messigt" vil det være illustrator du skal bruge så har du et vector logo som du kan bruge i alle størrelser og medie...
Nu når du har Photoshop... og du ikke gider smide penge efter det... så vil jeg da tilbyde at du selv laver det i photoshop, så vil jeg gerne regntegne det for dig.. gratis dog hvis det er mere kompliceret bliver det et par hundred "undlad overgange skygger o.lig.."
Hej.. Har du evt. overvejet at høre hvad det koster at få lavet et logo af en Aminografiker. Priserne her er jo i et leje hvor alle kan være med.. Tænkte bare lige på at det ville være bedre at brugte din energi på at udvikle din virksomhed frem for at fedte med at lave et logo selv. Det vil også spare dig for nogle dumme situationer hvor det logo du har lavet ikke lige kan bruges til at trykke et banner, fordi du har lavet det i Photoshop og ikke kan skaleres op i 600% osv. osv..
Og så er der lige det "uden at jeg kender dine forudsætnonger, kreative evner osv." at en grafisk designer kan gøre dit logo lidt mere professionelt og give det den rigtige profil. Så du skal både tænke på at der er nogle kreative og designmæssige færdigheder der skal være på plads, samt ikke mindst tekniske forudsætninger når man laver et logo..
Jeg har overvejet at få det lavet af en professionel, men shoppen skal i første omgang køres som en hobby, og jeg har som sagt ikke nogen penge at skyde i det, så ville selv prøve at bikse noget sammen..
Alt efter hvilket formål at logoet skal bruges til, er jeg ikke sikker på det er en god idé selv at lave, hvis ikke du har nogen erfaring med det... ...Men hvis du nu skal give dig i kast med det, vil jeg anbefale Illustrator, hvor man tegner med vektor grafik
Der findes også en del logo-skabelon udbydere hvor du nemt og hurtigt, og til en rimelig pris, kan finde dig et logo. Her er der dog en fare for at der er andre der har det samme logo, eller et der ligner rigtig meget.
Jeg vil nok prøve at lave det så enkelt som muligt i photoshop.. har desværre ikke illustrator..
Det er til tilenhvertid.dk , altså en shop med salg af edb udstyr..
Michael
Jeg vil altså meget foreslå at lave det i Illutstrator til at starte med, hvis du ikke har programmet kan det jo købes på www.adobe.com Hvis du ikke vil det kan du jo gøre det, at du selv laver den enten på papir eller photoshop eller noget.
Og da bagefter får den "rentegnet" eller "vektoriseret" så den kan skaleres... har hørt mange de gør det billigere hvis de har tegningen med farver og det hele..
Bare en idé
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Som en start vil jeg mene at dit nuværende program er tilstrækkeligt. Når først du har et logo på plads til selve hjemmesiden, kan det være en god ide også at designe et såkaldt favicon (favicons er de små logoer, der viser sig bag ved URL''en i adresselinien, samt bag hjemmesidens navn hvis det er en af dine Favoritter. Aminos favicon er den lille lysende pære oppe i adresselinien). Det er vist nok stadig gratis fra favicon.com.