Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tillade sig at gøre som Danske Bank?

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Pfeiffer Stenbøg:

Sine produkter? Nu er det forhåbeligt ens egne penge man gerne vil bruge, hvilket slet ikke er et af bankens produkter.

Det er slet ikke det samme som eksempelvis en webshop, der udleverer sine produkter overhovedet.. 

Synes man betaler RIGELIGT i bankerne i forvejen og hvad de efterhånden forlanger af gebyrer og takster er et tegn på grådighed og griskhed, deraf; noget forbandet svineri. 

MyBanker der optræder som vagthund overfor bankerne - har i lighed med forbrugerrådet anerkendt, at produktet som en konto udgør koster bankerne ca 6-700 kr årligt i ren drift. Hvis ikke det er et produkt, så ved jeg ikke hvad det er??

Du er alt for ophidset, men skulle man overveje om bankerne skulle stille den type konti gratis til rådighed, nu hvor staten jo faktisk har gjort det 100% nødvendigt for alla at ha en nemkonto, så burde staten vel overveje at kompensere bankerne med hvad det koster at stille et sådan krav

Det er muligt at staten en dag vil kræve at bankerne skal tage den udgift uanset hvad, som del af at har ret til at drive pengeinstitut, men ord som grådighed, griskhed og forbandet svineri - i forhold til nogle virksomheder der set over en bred front har alt for lille indtjening, er helt fjollet

Den helt specifike bank DDB skal øge sin kernekaptial indtjening til over det dobbelte - som jeg lige husker det i hovede, for at leve op til OFFENTLIGE KRAV - stillet af staten - så sig ikke de tjener for lidt. Sig de ikke er dygtige nok, men det er der så bare næsten ingen banker i hele verden som er desværre - De tjener for lidt bankerne - senest var det Lollandsbanken

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:06
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24

Martin E. Jensen:
Men det har jo intet med denne diskussion at gøre!

Jo, for hvis de store banker tjener penge på rekordniveau, hvorfor er det så nødvendigt med gebyrer for en alm. konto?

Argumentationen i mange af indlægene falmer lidt i lyset af Nordeas rekordoverskud. Men det giver da et godt fingerpej om hvilken bank jeg skal flytte mit engagement til - måske andre kan se det samme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27

Tambou.dk:

Tja - ynk og klynk - bankerne har det virkelig svært i disse tider:

Storbanken Nordea kom ud af 2012 med det største overskud nogensinde. Dermed er den hidtidige rekord fra 2007 slået.

http://politiken.dk/erhverv/ECE1882769/nordea-kommer-ud-af-2012-med-rekordoverskud/

Og det mener du jo så må være skidt, men har Nordea klynket - eller mener du Nordea er det hele sektoren kan måles mod - eller trængte du bare til at få noget ud mod storkapitalen?Smile.

Jeg må gøre dig opmærksom på, som Nordea også gør, at der er tale om et resultat der stadigt giver for lille forrentning af kernekapitalen til at opnå målet - stillet af det offentlige for systemiske banker. Jeg vil også pege på deres kurs i maj 2008 var 83, i februar 2011 var 63 og nu efter det flotte resultat er 58, så aktionærene (kapitalisterne) har vel ikke været overforsynet med glade kurser?

Det er er flot resultat efter magre år og Nordea er outstanding som banker of the year i DK og Vesteuropa og ikke udtryk for sektoren OG

Som chefen for Nordea korrekt siger - de er kommet tættere på målet -

Du begår som så mange andre den fejl ikke vide hvad kravet er til bankdrift i % på kernekapital. Nordea har som andre banker længe lidt under alt for store nedskrivninger og deres fortjeneste er nu hidtil bedste, hvilket også ER flot, men bare ikke flot nok, de skal øge yderligere for at leve op til målsætningen som systematisk bank

Bankerne helt generelt har grund til at få ØGET indtjeningen - også selv om gammelkommunister og enhedsliste medlemmer givet finder deres problemer ynk og klynk

At Nordea klarer sig godt (og i øvrigt jo ikke klynker) bliver givet af den side der anser banker for det offentliges pligt over for folket taget som tegn på at hele sektoren stryger derud af - inkl. vore venner på Lolland og i DDB som tråden handler om - og det er ikke tilfældet desværre, så at slå en sektor over en kam på ET resultat er totalt useriøs snak, der kun er egnet til at ophidse en bestemt side af salen, for hvem banker er kapitalismens yderste misbrug af folket.

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33

Og det mener du jo så må være skidt

Nej - jeg mener at det er godt at der er banker som tjener så mange penge at det ikke er nødvendigt at opkræve gebyrer for alm. konti - så har dem som er utilfredse med Danske Banks gebyrpolitik et sted at gå hen.

Alt det andet du skriver, må være for din egen regningEmbarrassed

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:50

Tambou.dk:

hvis de store banker tjener penge på rekordniveau, hvorfor er det så nødvendigt med gebyrer for en alm. konto?

Argumentationen i mange af indlægene falmer lidt i lyset af Nordeas rekordoverskud. Men det giver da et godt fingerpej om hvilken bank jeg skal flytte mit engagement til - måske andre kan se det samme.

Lad os antage, at du sælger 2 produkter.

1) Det ene sælger du til alle kunder. Dette produkt er gratis, og du taber dagligt penge på at udbyde dette produkt.

2) Det andet sælger du til nogle kunder. Dette produkt tjener du rigtig godt på, men du bliver også nødt til at tage en høj pris, for de kunder, som køber dette produkt, skal jo også betale for de kunder, som får dit gratis produkt under pkt. 1.

Hvad ville du gøre?

Enhver iværksætter ville sætte prisen op på produkt 1, så de kunder der køber produkt 2, ikke skal betale for alle dem, der får produkt 1 gratis.

Hvad er det Danske Bank har gjort?

Nøjagtig det samme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50

Tambou.dk:
Alt det andet du skriver, må være for din egen regningEmbarrassed

Du skrev i dit indlæg:

Tambou.dk:

Det er totalt umuligt for normalbegavede at opfatte som andet end at du mener banksektoren helt urimeligt klynker og opfører sig tarveligt (du er sikker på du ikke hedder Frank Åen ikke?Big Smile)

Lad være med at prøve vride den 180 grader rundt

Jeg forventer i øvrigt ikke at Nordea kommer til at tage penge for en lønkonto med hævekort - men generelt kommer sektoren - nok inkl. Nordea, for at hæve indtjeningen, til at være over omkostningerne ved helt små løn/pensionist-konti, og tage penge for kort der kan bruges  butikker, for netbank osv. for de kunder der ellers bare koster penge.

Nogle vil gøre som DDB, men jeg tror der stadigt vil være banker med gratis lønkonto og hævekort (til automaterne kun nok en gang i fremtiden)

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19

du er sikker på du ikke hedder Frank Åen ikke?

Hvis din argumentation blev lidt mere saglig, var der mere at forholde sig til...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15

Tambou.dk:

Cookie:
du er sikker på du ikke hedder Frank Åen ikke?

Hvis din argumentation blev lidt mere saglig, var der mere at forholde sig til..

Du så vel min smiley - men du mener at din udtalelse

Tambou.dk:
 når nordea nu viste pænt resultat er sagligt i forhold til trådens debat?? 

I rest my case og har stadigt ikke fået svar på om du er Frank Smile

vh

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)