Der manngler lige Roskilde Bank, som gik ned inden bankpakke 1. |
Martin E. Jensen:Nu gik staten jo ind og oprettede Finansiel Stabilitet for borgernes og virksomhedernes skyld, og ikke bankernes skyld.
Der manngler lige Roskilde Bank, som gik ned inden bankpakke 1. |
|
Super! Men så er du jo også villig til at betale lidt ekstra for den gode rådgivning!
|
|
Martin E. Jensen: det er ikke det at jeg ikke vil betale, det er bare svært for mig som kunde at se logikken i det. Jeg har været kunde i danske bank i mange år og agter også at blive, jeg har alle mine pengesager incl. firma samlet i Danske Bank, derfor vil jeg også have fair behandling. Sådan fungere det også ude på det marked jeg er på, hvis jeg ikke kan give mine kunder en kompetent rådgivning får jeg ikke nogle ordre. Det hele handler om tillid til hinanden som jeg ser det. |
Men kommer du så ikke i kategorien "storkunde"? Der skal jo ikke ret meget til, når alle bankforretninger lægges sammen, at nå op til de 750.000 kr. Du har nævnt at have billån, og har derudover sandsynligvis også huslån, lån / indlån fra dit firma, privatkonti, mv. |
Forresten så lader det til, at de andre banker så småt vil begynde at hoppe med på vognen: http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-63264210:jyske-bank-f%C3%B8lger-trop-400-kr-for-en-bankkonto.html. |
Det er jo givet sådan, at finansiel stabilitet er oprettet for borgernes og virksomhedernes skyld, men igen er det vigtigt at forstå, at finansiel stabilitet er dannet som forlængelse af de første bankpakker, som staten samlet har tjent 9 mia på Finansiel stabilitets omkorstninger og eventuelle tab dækkes af Det Private Beredskab som er banksektoren - så heller ikke der har staten penge i klemme. Det er derfor vigtigt at forstå, at bankpakker og finansiel stabilitet IKKE er gaver til bankerne, men en del af at staten oprindeligt stillede en sikkerhed, som aldrig blev udløst og som de tjente på. Her er svar fra kommunikationschef i Finansiel Stabilitet på, at det er banksektoren der betaler deres udgifter, og eventuelle indtægter (ved afvikling af bankerne) går til kreditorerne hos disse banker samlet. Det er svaret på en mail jeg sendte i forbindelse med den anden banktråd for at gøre det klart, at bankerne rent praktisk har betalt til staten og dermed ikke rent praktisk kan siges at være på statsstøtte som modtager af masser af penge. Man kan sagtens være uenig i om det skal koste at ha en konto, mit eneste formål er afvisning af det med at staten og dermed vi alle har smidt masser af penge i bankerne. Det får man måske indtryk af med navnet Bankpakker - som en slags rene gaver. Det er mere komplekst end som så og er noget der har kostet de store banker masser af penge til støtte for svage nødlidende Kære John Tak for din henvendelse. Jeg vil give et svar, som er kort, og som er uden mellemregninger. Finansiel Stabilitet bærer den økonomiske risiko for afviklingen af banker, der er overtaget under Bankpakkken. Bankpakken var gældende i perioden 2008-2010. Den finansielle sektor bidrog i denne sammenhæng med en garantistillelse mv. på 35 mia. kr. Det foreløbige regnestykke viser, at staten kommer ud med et positivt, økonomisk resultat for denne del. Finansiel Stabilitet bærer ikke nogen økonomisk risiko for afviklingen af banker, som er overtaget efter udløbet af Bankpakken. Eventuelle tab dækkes af Garantifonden, dvs. den finansielle sektor, mens eventuelle overskud udbetales som dividender til kreditorer, som har lidt tab på faldet af en given bank. Jeg henviser til nogle beskrivelser på vores hjemmeside, som du måske vil finde nyttige. Ellers er du velkommen til at kontakte mig for en uddybning. https://www.finansielstabilitet.dk/Default.aspx?ID=373 Med venlig hilsen |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Jeg er helt enig med dig, John. |
Kan ikke se problemet, hvis du ikke har lån i banken og ej heller har det store plus på kontoen er du jo ikke rigitgt andet end en udgift for banken, synes det er helt i orden de tager penge for det. Hvis man ikke er tilfreds kan man skifte. |