Jeg taler ikke om prisforskel. Jeg taler om den manglende målbarhed. Du kan ikke på forhånd måle, hvor meget en SEO-ekspert kan nå på en time. Det kan være svært nok efterfølgende, da enhver kunde, om man vil det eller ej, måler på rankingen. Malerarbejde er meget gennemskueligt. Du kan se præcis hvor langt maleren er nået, og hvorvidt resultatet er pænt eller ej. Det kan alle se. Men sådan fungerer det altså bare ikke med SEO. Langt de fleste har ikke den tekniske knowhow til at se en SEO-ekspert efter i krogene, og må derfor måle på rankingen. Andre ved lidt mere, og kan måle på andre parametre. Men hvis jeg, som ikke er nogen som helt inden for it skal vælge en SEO-ekspert, vil jeg først se resultater. Så starter jeg ikke med at smide alle søgeord efter samme mand, og binder mig til en høj udgift i nogle måneder, når jeg ikke ved hvad han kan. For at blive i malerarbejdet; Jeg lader ikke en maler klare hele huset, hvis jeg ikke kender kvaliteten af hans arbejde, og jeg (som med SEO) løbende skal have malet værelser igen og igen. Det bliver efterhånden rodet med illustrationerne. Men jeg håber, du kan se, hvad jeg mener. |
SEO af et enkelt ord
Venligst
Brian Phillip