Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop udbydere

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg leger med tanken om at starte mig en webshop (som fritid) og er derfor igang med mange undersøgelser.

Vil høre jer herinde, om I kan anbefale nogen bestemte webshop udbydere? Det må gerne være til en billig/rimelig pris, da jeg ikke har det "store" at gøre godt med i starten. Samtidig et overskueligt design for kunden.  

Hvor får man mest for sine penge, i forhold til funktioner der er med i prisen osv.

Håber I kan hjælpe lidt.

Mange hilsner Githa

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:24
Nogle af de gode gamle i branchen er www.dandomain.dk og www.scannet.dk de leverer en standard løsning lige til at kaste sig over, den er brugt af flere tusinde og godt testet igennem for børnesygdomme.

De er begge 2 til at betale sig fra da de kører som lejesystemer, hvorved opstartsgebyret er minimal.

Der findes flere firmaer der kører sådan, blandt andet www.easyflow.dk og www.goldenplanet.dk

Hvis du ikke ønsker et helt standard system, så kan du enten gå til et bureau og få udviklet noget fra bunden, men det lyder ikke til du har budgettet til dette, og nok heller ikke behovet når du lige er ved at starte op.

En helt tredje løsning kunne være at vælge et bureau som os, vi leverer en "standard" løsning som dog er modificerbar, den leveres samtidig med et hel unikt design. Prismæssigt ligger denne løsning sig mellem de helt standardiserede løsninger som dandomain og scannet, og så en helt specialopbygget løsning.

Held og lykke med at vælge din leverandør, de fleste tilbyder en gratis prøveperiode - benyt dig af dette.
Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:11
Hej,

jeg bruger Dandomain og er rimeligt tilfreds. Der er naturligvis begrænsninger, men det meste kan lade sig gøre og de har en fortrinlig support, der svarer hurtigt og forståeligt.

Mette Osland Pedersen Ko og Ko - Økologi til børn

Økologiske basisvarer til ungerne

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:31
Jeg undrer mig lidt, når en bruger spørger om en billig løsning og man så anbefaler løsninger til flere hundrede kr. om måneden, når der er væstnlig billiger løsninger

hvis du går ind på qxl under computer og IT, under webshop løsninger, her kan du købe en shop fra 99 og til flere tusind kroner, der bl.a. en til 199 kr ligenu incl. support til opsætning, så kan hoste fra 9 kr. om måneden bl.a. ved b-one eller suftdown.

Løsninger der er til at betale sig fra og som man har råd til at eksperimentere med, jeg gør det selv og lige nu igang med at oprette en shop med indkøbskurv

held og lykke

Mvh Kronborg

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 14:38
Dato: 09-08-2007 14:30:46 Forfatter: corona
Jeg undrer mig lidt, når en bruger spørger om en billig løsning og man så anbefaler løsninger til flere hundrede kr. om måneden, når der er væstnlig billiger løsninger

hvis du går ind på qxl under computer og IT, under webshop løsninger, her kan du købe en shop fra 99 og til flere tusind kroner, der bl.a. en til 199 kr ligenu incl. support til opsætning, så kan hoste fra 9 kr. om måneden bl.a. ved b-one eller suftdown.

Løsninger der er til at betale sig fra og som man har råd til at eksperimentere med, jeg gør det selv og lige nu igang med at oprette en shop med indkøbskurv

held og lykke

Svaret er ganske enkelt - Jeg rådgiver efter hvad jeg tror og har erfaring med virker bedst for kunden.

Jo vidst man kan finde sælgere på qxl der går ind på www.oscommerce.com henter systemet ned gratis, propper en sprogpakke fra www.openforum.dk ind i systemet (som også er gratis ) og videresælger det på qxl for nogle hundrede kroner.

Men det system man får leveret er i de fleste tilfælde en omgang l*** der i sidste ende vil resultere i at spørger ikke får succes, hvor spørger istedet for kan bruge 200-300 kroner imåneden og få success.

Det er naturligvis en stor generalisering, men jeg holder løbende øje på qxl hvad der bliver solgt og i 90% af tilfældene er det opensource løsninger som creloaded, oscommerce, zencart som alle er gratis systemer. Så ønsker man virkelig selv at bøvle rundt med koden og få det opsat ordenligt kan man ligeså godt hente systemet ned gratis.

Sidst men ikke mindst resultere den slags løsninger ofte i at der er store sikkerhedsfejl i de pågældende shops da man selv har været inde og rode rundt med koden.

Så bottom line - Ja der er væsentligt billigere løsninger, men succesraten med disse er også væsentlig lavere.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 14:49
Jep og det resulterer nemt i, at man løber sur i det og måske ender sine iværksætterdrømme dér......
Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Skrevet kl. 15:06
du lyder til at have forstand på de dele, men kan du så forklare mig forskellen på løsningerne og hvorfor man skulle få mere succes med den ene løsning frem for den anden, jeg spørger fordi jeg selv er igang med at lave en shop, så jeg vil gerne have så meget information som mulig.

Nu har jeg ikke tænkt mig selv at rode med koderne, da der er support på den løsning jeg har valgt, og ham der sælger lyder rimelig kompetent, men har du et godt argument for en anden løsning er jeg åben, for selvfølgelig vil jeg da gerne at det lykkes

Mvh Kronborg

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 15:16
Dato: 09-08-2007 15:06:10 Forfatter: corona
du lyder til at have forstand på de dele, men kan du så forklare mig forskellen på løsningerne og hvorfor man skulle få mere succes med den ene løsning frem for den anden, jeg spørger fordi jeg selv er igang med at lave en shop, så jeg vil gerne have så meget information som mulig.

Nu har jeg ikke tænkt mig selv at rode med koderne, da der er support på den løsning jeg har valgt, og ham der sælger lyder rimelig kompetent, men har du et godt argument for en anden løsning er jeg åben, for selvfølgelig vil jeg da gerne at det lykkes

Forskellen er at de løsninger du finder på qxl ofte er store internationale løsninger med en dansk sprogpakke, altså er de slet ikke tilpasset det danske marked.
F.eks. har de fleste løsninger fra qxl stor fokus på brugerdelen, og mange kræver faktisk at kunden opretter en bruger for at købe. Det gør at utrolig mange vælger ikke at handle i din shop - Thorborg har skrevet mere om denne problematik i hans bog E-pusher, som jeg bestemt kan anbefale hvis du er ved at starte en webshop op, start med light udgaven den er gratis.

Næste skridt er at man så ofte bliver rådet til at hose løsningen hos one.com eller lign. som bestemt ikke er et hostingudbyder der er beregnet til at køre større professionelle løsninger - Søg her på amino og læs hvor mange der har problemer med disse meget billige udbydere, i mine øjne er disse til folk der vil have en lille profilside om deres kat, ikke til mennesker der vil forsøge at leve af at have en hjemmeside.

En helt anden ting er at selvom du har support på din løsning, hvor lang tid varer det så? hvor længe gider QXL sælgeren at bruge tid på dig og dine spørgsmål? Vælger man dandomain eller scannet, så har de en supportafdeling af folk der er ansat til at hjælpe deres kunder.

Sidst men ikke mindst, så er dankort/visa stort set en nødvendighed hvis du skal sælge på internettet idag, dette kan de fleste af de systemer du køber på qxl godt klare, men så skal du betale for at få det implementeret da der skal programmeres.

Så min mening er, hvis du ikke har råd til bruge 300 kroner i leje af en webshop så forventer du ikke at omsætte nok i din shop til det kan være rentabelt.

Mange har desværre den forstilling at det er billigt at starte op på nettet istedet for at købe en foretning nede i gågaden, det er efterhånden blevet en skrøne, for den holder ofte slet ikke.
Når man køber sig en butik i gågaden så har man allerede der skabt sig en placering i folks bevidsthed, og du er synlig hver dag de går ned igennem gågaden.

På nettet skal dit markedsføringsbudget være LANGT større, netop fordi du ikke oplever at folk går forbi din butik hver dag, der er milliarder af sider på nettet, hvis du ikke gør en seriøs indsats for at få din butik ud til målgruppen, jamen så generer du heller ikke noget salg.

Så min anbefaling vil stadig være, lej et ordenligt system som er skrevet til danskere, som har god support, som dagligt bruges af mange tusinde glade danskere.

Eller vælg et af de opensource systemer der findes og få et webbureau til at specialpasse løsningen til dig. For det kan bestemt også være en rigtig god måde at gøre det på, og blandt andet noget af det vi gør meget i. For så kan du som kunde få præcist de funktioner du ønsker.

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Skrevet kl. 15:57
Nu bliver jeg altså lidt forvirret, først fraråder du mig at bruge et af de systemer man kan købe på qxl, som jo efter min forståelse er oscommerse, og så slutter du af med bla.a at anbefale mig et oscommerse system, men blot igennem et webbureau, hvor er lige forskellen, er det ikke det samme grundprogram med dansk sprogmodul.

hvis jeg nu skulle fortryde det valg jeg har gjort, og f.eks. spurgte jer om at lave en webshop, hvor ligger i så prismæssigt, jeg ved godt at det altid vil være individuelt, men en rettesnor må i da have

Mvh Kronborg

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 16:05
Dato: 09-08-2007 15:57:19 Forfatter: corona
Nu bliver jeg altså lidt forvirret, først fraråder du mig at bruge et af de systemer man kan købe på qxl, som jo efter min forståelse er oscommerse, og så slutter du af med bla.a at anbefale mig et oscommerse system, men blot igennem et webbureau, hvor er lige forskellen, er det ikke det samme grundprogram med dansk sprogmodul.

hvis jeg nu skulle fortryde det valg jeg har gjort, og f.eks. spurgte jer om at lave en webshop, hvor ligger i så prismæssigt, jeg ved godt at det altid vil være individuelt, men en rettesnor må i da have

Jeg beklager hvis jeg ikke har formuleret mig godt nok, kan godt se mit indlæg blev meget rodet.

Fordelen er at ved et webbureau der har erfaring med oscommerce - der findes flere, f.eks. laika-it herinde fra som nævnt også os selv - er at de kan programmere og kender oscommerce''s grundstruktur, jeg mener ikke at oscommmerce er et out-of-the-box shopsystem, det halter på mange områder, selv med en sprogpakke er noget af administrationen på engelsk, mange ting er kun lavet halvt færdig. Hvis man ikke selv kan programmere og tilpasse systemet ens behov, står man tilbage med et shopsystem som halter på mange vigtige områder og er alt for stort og nørdet på andre områder.

Vælger du et webbureau til at løse opgaven i oscommerce, er det ofte fordi du har nogle specielle ønsker til hvad din shop skal kunne, som du ikke kan få hos andre udbydere der leverer en standard løsning. Det kunne f.eks. være måden du opretter produkter på skulle laves radikalt om sådan at det blev nemt for dig at oprette produkter. 

Det er her oscommerce er utrolig stærkt, for der ligger en kerne bag der er rigtig stærk, og den kan der videreudvikles på, så prisen bliver betydelig lavere end hvis du vælger at få programmeret alt fra bunden. 

Hvis du skulle fortryde og vælge os så har vi flere forskellige løsningsmodeller, vi er pt. ved at starte en ny del af firmaet op hvor vi kører lidt samme stil som Dandomain og Scannet hvor vi leverer et standard system, men tilgengæld leveres vores med et unikt design.

Priserne på dette kommer til at ligge på nogle tusinde i oprettelse som inkludere udvikling af et unikt design, og så et par hundrede i måneden ligesom dandomain og scannet.

Derudover laver vi disse såkaldte specialløsninger, de kan ligge på alt fra 10-50.000 alt efter hvor meget man skal have lavet.

Men skulle du være gået i gang med oscommerce og du synes det er spændende at lege med kan jeg anbefale dig at oprette en bruger på www.openforum.dk som er et dansk forum med speciale i oscommerce, de kan hjælpe dig med rigtig mange ting.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)