Jeg er i den situation, at jeg vil købe en brugt pc fra dba.dk. Jeg spekulerer på, hvordan det bedst kan betale sig at gøre det? Jeg har eget firma og er også i perioder almindelig lønmodtager som ansat i et andet firma. Jeg har hørt noget om en addragsordning, hvor det firma jeg er ansat i, køber min brugte vare (pc) og jeg derefter betaler den af over min løn. Ideen er, at jeg kan trække udgiften fra min løn, FØR skat og derved sparer jeg jo en del penge. Det er beskrevet i linket herunder som punkt nr. 3. http://www.tax.dk/pjecer/hjemmepc.htm Så mit spørgsmål er: Kan man gøre det sådan eller hvad er smartest? |
Bruttoskatteordningen er i princip afskaffet sammen med en del andet fryns. Du kan læse om de vanskeligheder det giver her:
http://www.business.dk/oekonomi/farvel-til-skattefri-fryns-og-multimedieskat
Om du kan købe den i dit selskab vil afhænge af mange ting, men som udgangspunkt, hvis det drives seriøst så kan den være en fradragsberettiget udgift der (og uden moms da via DBA) Den vil så tilhøre din virksomhed og formentlig straksafskrives da den vel koster under 12,300,
Det er dog ikke nok du bare har eget firma registreret, du skal også drive det seriøst for at kunne bruge det til direkte fradrag af den slags indkøb, og det kan jeg ikke se ja eller nej til ud fra det du skriver
vh