Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugt PC betales i afdrag over min løn?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation, at jeg vil købe en brugt pc fra dba.dk. Jeg spekulerer på, hvordan det bedst kan betale sig at gøre det? 

Jeg har eget firma og er også i perioder almindelig lønmodtager som ansat i et andet firma. Jeg har hørt noget om en addragsordning, hvor det firma jeg er ansat i, køber min brugte vare (pc) og jeg derefter betaler den af over min løn. Ideen er, at jeg kan trække udgiften fra min løn, FØR skat og derved sparer jeg jo en del penge. Det er beskrevet i linket herunder som punkt nr. 3.

http://www.tax.dk/pjecer/hjemmepc.htm 

Så mit spørgsmål er: Kan man gøre det sådan eller hvad er smartest?

Mange tak for hjælp, jeg er ikke så skarp til disse skattespørgsmål. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

Bruttoskatteordningen er i princip afskaffet sammen med en del andet fryns. Du kan læse om de vanskeligheder det giver her:

http://www.business.dk/oekonomi/farvel-til-skattefri-fryns-og-multimedieskat

Om du kan købe den i dit selskab vil afhænge af mange ting, men som udgangspunkt, hvis det drives seriøst så kan den være en fradragsberettiget udgift der (og uden moms da via DBA) Den vil så tilhøre din virksomhed og formentlig straksafskrives da den vel koster under 12,300,

Det er dog ikke nok du bare har eget firma registreret, du skal også drive det seriøst for at kunne bruge det til direkte fradrag af den slags indkøb, og det kan jeg ikke se ja eller nej til ud fra det du skriver

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 19:18

Tak for et hurtigt svar.

Altså mit eget firma er ikke fuldtids, men det er til gengæld vigtigt, at jeg har en computer med mig, da det er multimedie og lign. jeg arbejder med. Så jeg ved ikke om det gælder som "seriøst"? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11

Det afgørende er, at du driver det seriøst med overskud for øje, og det vil jo altid kunne være en konkret bedømmelse fra skat, men arbejder du seriøst for at få det til at give overskud og fungere som virksomhed, så vil du kunne fratrække den der

Det er ikke afgørende det er fuld tid, men omvendt, hvis du ex omsætter for 15.000 kr om året og køber computer for 13.000 og har transport for 10.000 og underskud på 8.000 og det er det generelle billede, så vil skat nok kunne sige det virker mere som hobby end som seriøs virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)