Jeg flytter lige om snart ind i et hus, som for få år siden har været et transportfirma, dvs der er stor grund til dette store hus og der er et kontor ved siden af stuen, med egen indgang.
Jeg arbejder med hundetræning i fritiden, men for et andet "firma".
Jeg har fået lov, at bruge pladsen til holdtræning, men hvordan med skat osv?
Jeg er på SU ellers og jeg går egentlig som sådan ikke efter, at det skal være virksomhed osv, men jeg vil bare gerne ind i reglerne, så mon nogen kan hjælpe?
Der er vel noget med et bestemt beløb om året, før et-eller-andet? Og hvis jeg så skal registreres som en virksomhed under min adresse, er der så regler for om jeg overhoved må det? Fx med min udlejer eller fordi der tidligere har været virksomhed, eller hvordan? Huset er lejet til beboelse kun..
Hvis du har fortjeneste skal det opgives til skat og betales skat af Forventer du over 50.000 i omsætning på 12 sammenhængende måneder SKAL du momsregistres som virksomhed, ellers kan du opgive indtjening osv i udvidet selvangivelse fra rubrik 111 og frem eller til nød indtjening i den almindelige rubrik 12 og udgifter i rubrik 29
Din indtægt kan påvirke SU men de regler kan du checke med SU Du kan holde indtægten fri af SU ved at have firma under VSOgoogle det, men det skal du kun hvis det er en indtægt der virkeligt generer don SU for det vil koste dig at få administreret VSO vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nix du kan ikke momsregistrere uden virksomhedshalløj osv Det vil vel altid være klogt at få husejer til at gi ok for det inden, så du ikke risikerer at blive sat på porten i alle fald Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja klart, men hvad er forskellen for udlejeren, spørger jeg dumt?:) Hvad er det der gør, at udlejer skal acceptere det? Er det en udgift for ham? Skal stedet godkendes, eller? Det er jo kun udenfor jeg skal "arbejde" :)
Ja klart, men hvad er forskellen for udlejeren, spørger jeg dumt?:) Hvad er det der gør, at udlejer skal acceptere det? Er det en udgift for ham? Skal stedet godkendes, eller? Det er jo kun udenfor jeg skal "arbejde" :)
Nu var det ikke mig der nævnte det punkt, men for mig er det også naturligt, at hvis man bor privat til leje, så vil der ofte være regler for i hvilket omfang man må drive erhverv på ejendommen. Der kan både være lokalplaner og der kan være udlejers egne planer.
Det kunne være det generede andre, at du fyldte hele gården med vov vov og mulige efterladenskaber - og hvad hvis det var speedway du ville undervise i osv. Brum brum. Det kan også være så simpelt som at udlejer af hensyn til andre ikke vil ha mange biler ind til erhverv eller andre gener
Man skal generelt når man lejer, ha OK for erhverv fra udlejer, mere er der som ikke i det. Hvis ikke det generer og du holder området pænt, så vil han da nok kunne acceptere
vh