Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig og kvalitet på samme tid?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Kunne rigtig godt tænke mig at få nogle ekspert råd fra jer.  

Jeg er i opstartsfasen med min webshop (salg af kampsportsudstyr), og er nået til "om os" siden.  

Jeg mener jo , jeg har kvalitets produkter til billige priser.

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan kunderne vil tage imod sætningen/slogaet: "Kvalitet til billige priser" eller lign. 

Lugter det lidt for meget af "gammelt salgstrick"?
Eller skal jeg bare promovere kvaliteten, også må jeg selv gå ud fra, at kunden kan se det også er fornuftige priser?

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AA.

Det kommer lidt an på hvem din målgruppe er og hvordan prisstrukturen generelt er på markedet. 

Jeg har en (synes jeg) meget god model jeg tit bruger overfor kunderne. Det en tre-bent model med pris, kvalitet og tid. Den er baseret lidt mere på "projekter/ydelser".

Hvis du vil have høj kvalitet til billige (alt er relativt) penge, så skal der være god tid. Dette skyldes at jeg så har mulighed for at ligge arbejdet på tidspunkter der passer mig og arbejde på øvrige kunder. 

Hvis kunden vil have leveret hurtigt og god kvalitet, så koster det noget mere. Det skyldes at alle man skal "smide" hvad de ellers har i hænderne for at levere varen.

Vil kunden have lav kvalitet, så kan det godt lade sig gøre til billige penge, og måske også hurtigt. Men jeg vil på intet tidspunkt leverer produkter der ikke opfylder mine egne krav. Har kunden ikke økonomi/tid til dette, så henviser jeg gerne til en konkurrent der kan levere. 

Hvis du er i opstart, så tænker du måske at du jo har fin tid til at levere god kvalitet til lav pris, med en kort deadline. Men når der først kommer en del kunder ind, så begynder du at skulle til at prioritere hvis der kommer en hastesag. Så pas på hvad du vender kunderne til. De fleste der forlanger kvalitet, ved også godt at det normalt koster. 

Så svaret er - Ja, du kan godt sælge god kvalitet til billige penge. Du skal bare huske at tænke hele forsyningen og dine ressourcer igennem. Og så synes jeg generelt ikke at man skal bruge pris som det afgørende konkurrenceparameter. Det er nemt for konkurrenterne at kopiere.

Held og lykke med dit firma!

Mvh

Mark Alexander Nielsen

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Tusind tak for dit fyldestgørende svar !

Ja det klart det afhænger selvfølgelig af, hvilke produkter der er tale om osv. Kan se dit det er en form for serviceydelser som jeg kan forstå.

Min tanke med denne webbshop er jo, at give kunden det samme som alle andre steder, men bare  (forholdsvis) billigere. 
Derfor er det på en eller anden måde vigtigt for mig, at også påpege lidt at det er billigt.

Men skal man fortælle kunden at det er billigt, eller skal vi gå ud fra kunden selv kan "tænke" sig frem til det :P?????  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)