Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har I eller Jeres virksomhed været udsat for underslæb eller bedrageri?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 66
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere formål med dette indlæg. Vi har næsten lige lanceret vores nye hjemmeside www. iaudit.dk og er derfor meget interesseret i Jeres feedback, både med hensyn til layout, indholdet på siden samt vores forretningside. Vi har udviklet vores forretningside ud fra de erfaringer vi har inden for økonomi og it. Løsningen har indtil nu opdaget to tilfælde af underslæb.

Vores erfaringer er, at revision og virksomhedernes egne kontroller alene ikke er løsningen til at undgå at blive udsat for underslæb eller bedrageri. Revisionen gennemgår ikke samtlige transaktioner og egne kontroller i form af afstemninger giver også kun en falsk tryghed, der skal kontrolleres ved stikprøver. Hvad mener I - er revision og egne kontroller som afstemninger og stikprøver tilstrækkeligt?  

De undersøgelser der er på området viser desuden, at der indtil nu typisk kun opdages underslæb og bedrageri ved et tilfælde. Det mener vi at have fundet løsningen med vores forretningside.

Derudover kunne det være interessant at høre, om I har været udsat for underslæb eller bedrageri i Jeres virksomhed?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen

Per Sønnichsen

http://www.iaudit.dk Professionel bogføring til 375,- ex. moms pr. time i Roskilde og omegn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19

Per Sønnnichsen:
Vores erfaringer er, at revision og virksomhedernes egne kontroller alene ikke er løsningen til at undgå at blive udsat for underslæb eller bedrageri. Revisionen gennemgår ikke samtlige transaktioner og egne kontroller i form af afstemninger giver også kun en falsk tryghed, der skal kontrolleres ved stikprøver. Hvad mener I - er revision og egne kontroller som afstemninger og stikprøver tilstrækkeligt?

Det afhænger vel af, om man er en personligvirksomhed eller et ApS med sig selv og en enkelt ansat måske, eller om man er Novo Nordisk.

De små selskaber hvor chefen selv er med i det meste, klarer sig vel ret godt mod underslæb (hvis ikke de selv begår det Smile) og har vel ingen større lyst til yderligere "revisionsomkostninger" I større selskaber, var der ofte begås den fejl, at samme person står for alle lønninger, alle ind og udbetalinger OG har adgangen til banken er der jo risiko, ligesom flere ansatte med adgang til kreditkort for firmaet jo også kan give risiko, men jeg TROR ikke ret mange vil betale fast, for at være sikret mod underslæb. Jeg tror det er noget de vil benytte, hvis de har en mistanke kun, og det er jo ikke jeres formål.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:48

Ca 35% af de opdagede besvigelser bliver gjort af revisorer. De primære opdagelser sker på baggrund af selskabernes egne Interne kontroller.
Alfa og omega er at man har gode kontroller, det er simpelthen den bedste mulige måde at sikre sig. Dog afhænger det i høj grad af virksomhedens størrelse. Kan kontrollerne rent faktisk implementeres og opretholdes og virker de?

Jeg kan sagtens følge Jeres analytiske tilgang og kan se vi tænker i samme baner, da jeg selv har overvejet udvikling af et excel baseret værktøj med mulighed for logiske opslag og kryds referencer.

På jeres site kunne jeg godt bruge en reel kunde case. I kunne evt tilbyde en 2-3 virksomheder af forskellige størrelse/branche at lave en gratis undersøgelse mod de udtaler sig og kan bruges som reel reference.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 13:59

Hej Cookie

Jeg er helt enig i at vores målgruppe ikke er enkeltmandsvirksomheder eller mindre firmaer hvor der kun er få ansatte og en ejer. Jo flere transaktioner og ansatte, jo større er behovet for hele tiden at optimere processer og kontroller da risikoen også er større. Vi kan jo både hjælp fast eller når der er mistanke om underslæb for en brøkdel af hvad en revision koster. Vi er selv spændte på, om vi kan få solgt vores ide til virksomhederne, som vi jo så inderligt håber på at vi kan :-) 

http://www.iaudit.dk Professionel bogføring til 375,- ex. moms pr. time i Roskilde og omegn.

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 14:05

Hej Cef

Tak for dit input. Helt enig i at man er nødt til at have gode kontroller, hvilket vi også har lavet vores løsning ud fra. Har selv arbejdet mange år inden for branchen, så ved hvor vigtigt gode processer og kontroller er, for at undgå underslæb og bedrageri. Vi mener dog at vi har fundet løsningen der effektivt kan opdage underslæb. 

Vi arbejder hele tiden på at få flere reference kunder, så vi kan få testet vores løsning og forretningside med forskellige typer systemer og data. Hvis der er virksomheder, der har systemer vi endnu ikke har kendskab til, tilbyder vi rent faktisk at lave analysen billigt.

Mvh Per

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)