Erhvervsstyrelsen har sendt et forslag til lov om ændring af selskabsloven i høring. Ifølge forslaget skal kapitalkravet for anpartsselskaber nedsættes fra DKK 80.000 til DKK 50.000. Det er ingen hemmelighed, at iværksættere i Danmark sjældent har de optimale rammebetingelser eller tilstrækkelig med opbakning. Det er netop disse problemer og udfordringer, som det nye forslag har til hensigt at adresserer, og dermed gøre det lettere for iværksættereat skaffe kapital. Med andre ord er det en tiltrængt håndsrækning til små nye virksomheder, der endnu ikke har opbygget et overskud i virksomheden. Men er det nok til at kick-starte iværksættere? Eller er der andre ændringer, som du synes, der burde indføres? Mvh |
Synes det er et lidt tamt initiativ. Så langt hellere at man fik noget hjælp til noget indtægt de første måneder i opstarten. En form for iværksætterbistand. Jeg levede under bistandsløn de første 6-8 måneder. Dette kunne kun lade sig gøre fordi vi/jeg hverken har børn eller lån der skal afdrages. Er dog hurtigt kommet efter det på lønningsfronten, og har hvad jeg har behov for. :)
Ser ikke den store nødvendighed i at nedsætte det kapitalkrav. Man kan sagtens drive fornuftige enkeltmandsvirksomheder. Så må man sku tjene den kapital der skal til!
Johannes