Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cache og langsom opdatering?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg har købt et lille webhotel hos Meebox, for at teste deres service af vs. Surftown. Og jeg må sige, at jeg fornemmer deres servere er både hurtigere og deres cPanel langt bedre og mere effektivt.

Nu er jeg så stødt på et lidt sjovt problem - jeg sidder og arbejder med et Wordpress design, og tilsyneladende VIL den ikke refreshe siden med nye tilføjede styles, selvom jeg sletter alle browsercaches osv først!

Jeg har testet det en smule og lagt en test-version op på Surftown også. Her er der intet problem med at refreshe.

Min tålmodighed rækker bare ikke til at vente 20-30 minutter HVER gang jeg skal se om en ændring er gået ordentligt igennem!

Jeg har Googlet emnet - tilsyneladende er det noget man kan ændre ved at tilføje en linje i .htaccess hos Meebox - hvis man altså har pro webhotellet.....

Andre der oplever det samme?

(Jeg har lavet en support ticket og spurgt ind til dette hos Meebox, deres svar vil jeg selvfølgelig bringe i dette emne - jeg er blot nysgerrig efter at høre om andre oplever det samme og evt. hvordan i har løst det)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:39

Outsourcer87:

Hey,

Jeg har købt et lille webhotel hos Meebox, for at teste deres service af vs. Surftown. Og jeg må sige, at jeg fornemmer deres servere er både hurtigere og deres cPanel langt bedre og mere effektivt.

Nu er jeg så stødt på et lidt sjovt problem - jeg sidder og arbejder med et Wordpress design, og tilsyneladende VIL den ikke refreshe siden med nye tilføjede styles, selvom jeg sletter alle browsercaches osv først!

Jeg har testet det en smule og lagt en test-version op på Surftown også. Her er der intet problem med at refreshe.

Min tålmodighed rækker bare ikke til at vente 20-30 minutter HVER gang jeg skal se om en ændring er gået ordentligt igennem!

Jeg har Googlet emnet - tilsyneladende er det noget man kan ændre ved at tilføje en linje i .htaccess hos Meebox - hvis man altså har pro webhotellet.....

(Jeg har lavet en support ticket og spurgt ind til dette hos Meebox, deres svar vil jeg selvfølgelig bringe i dette emne - jeg er blot nysgerrig efter at høre om andre oplever det samme og evt. hvordan i har løst det)

Evt, fordi der sidder enten Varnish eller Litespeed cache foran, det cacher statiske filer i x antal sekunder eller minutter :) - gør både siden hurtigere, og sætter mindre load på servere.

Tror de kan slå den fra hvis du spørger enten en supporter, Anders eller Patrick :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 10:53

Jeg har PRÆCIS samme problem, der kan gå flere timer før mine css bliver opdateret - får så mange grå hår.

De fortalte mig, at prestashop systemet er for stort til de små webhoteller, hvilket jeg er rigtig skuffet over - jeg flyttede nemlig over til dem pga. den gode omtale på amino.dk!

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 10:54

Jeg fandt en løsning, i stedet for bare at refreshe normalt så brug crtl + shift + r (cmd + shift + r på mac)

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon Rohde Nielsen:

Jeg fandt en løsning, i stedet for bare at refreshe normalt så brug crtl + shift + r (cmd + shift + r på mac)

For at uddybe dette svar (for nørderne ;-))

Der findes to typer af cache-request. Både servere og klienter kan sende og modtage cache information når de henholdvis sender eller modtager en ressource. De er dog ikke tvunget til at følge dem.

Når en server sender en ressource, kan den sende følgende header med:

"Cache-Control: max-age=3600 # dette cacher i 3600 sekunder == 1 time"

Det er sådanne ting Varnish lytter efter, og cacher efter. Men klienten (som oftest din browser) lytter også for dette, og respekterer for det meste også dette. 
Men klienter kan også sende cache-data. Og når du trykker CMD+Shift+R / CTRL+Shift+R så sender din browser følgende header:
"Cache-Control: no-cache"
Dette lytter Varnish på, og gør at du får lov til at tilgå dine bagved-liggende servere udenom Varnish' cache. Det er dog ikke altid hensigtsmæssigt at klienter fra det farlige internet kan tilgå dine servere med begrænsede ressourcer udenom din Varnish cache, derfor slår mange denne funktionalitet fra. 
Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 11:24

Men i mit tilfælde kører jeg med prestashop, og det virker som om at kurven da ikke følger med, igen det tager lang tid - er det samme begrundelse?
For så er det jo ikke holdbart! 

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 11:34

Outsourcer87:

Hey,

"Problemet" ligger I at vi bruger Varnish til at cache din sides indhold. Alt statisk indhold caches i 60 minutter.Det giver rigtig god mening, når dit website er I produktion, da det vil performe mange gange hurtigere end normalt. Men det er selvfølgelig skide irriterende, når man sidder og udvikler. :-)

Hvis du installerer W3 Total Cache, så kan du få det plugin til at purge Varnish's cache. Altså, smide cachen væk når der er nyt indhold. Derudover, så arbejder vi på et plugin så du kan deaktivere cache. F.eks. når du sidder og udvikler på dine sider.

I øvrigt, så bare fordi vi har god omtale, så skal du jo stadigvæk det webhotel som er tilpasset dine behov. Bare fordi Apple laver gode produkter, så vælger jeg heller ikke en iPod til at lave udvikling på, hehe. ;-)

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 11:43

Jamen kald mig dum, men når det er nok hos 2 andre selskaber for 15-20 kr. om måneden, så gik jeg ud fra at jeres billige webhoteller var lige så gode - eller rettere passede mit behov.

Den gode omtale giver et billede af god support og gode hoteller, til gode priser, det er derfor jeg nu har et hotel hos jer!

Men Patrick, er det da derfor at min indkøbskurv reagere langsomt med opdatering?

EDIT: Det kan jeg se at det er, når jeg tilføjer produkter og først derefter trykker ctrl+shift+r. Det kan man jo ikke have en webshop på så!

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 11:58

Martin Skallerup:

Jamen kald mig dum, men når det er nok hos 2 andre selskaber for 15-20 kr. om måneden, så gik jeg ud fra at jeres billige webhoteller var lige så gode - eller rettere passede mit behov.

Den gode omtale giver et billede af god support og gode hoteller, til gode priser, det er derfor jeg nu har et hotel hos jer!

Men Patrick, er det da derfor at min indkøbskurv reagere langsomt med opdatering?

Jeg vil ikke blande mig i hvad andre selskaber anbefaler dig, og hvad de tager for ydelsen. Jeg vil bare ikke anbefale dig at have en webshop på et webhotel i den prisklasse. Men det er selvfølgelig helt op til dig. Jeg ved bare at det langsigtet vil skabe problemer for dig, hvis du får bare flere varer og trafik på din shop. :-)

Jeg kan ikke sige hvad årsagen er til at din indkøbskurv reagerer langsomt. Det kan der var alverdens årsager til.

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 12:00

I burde advare på jeres side om, at man ikke kan køre fx. prestashop på de billige webhoteller, så der ikke opstår flere folk som spilder deres penge på jeres webhotel, som jeg har gjort.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)