Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løsning på de sidste 20% finansiering? Make or break ...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i et halvt år nu kæmpet for at finde kapital til at fuldende min drøm om en restaurant, og det er stort set lykkedes men ... skilsmisse i december er nu ved at ødelægge det hele ... ex'en har fået huset, og jeg har fået kassekreditten på 50.000 ...

Så nu sidder jeg med gæld, ingen aktiver som kan bruges som sikkerhed, og uden muligheder for at tjene penge før april da min nuværende forretning er meget sommersæson ...

Men jeg har allerede skaffet medinvestorer på 600.000 af de 700.000 der skal bruges til opstarten, og dermed rigtig tæt på målet og drømmen. Men jeg mangler de 100.000 jeg selv skulle bidrage til projektet, for også at have lidt økonomisk magt i firmaet, og har svært ved at se en løsning lige nu, da alle banker jeg har snakket med takker nej når jeg siger restaurant ...

Så gode idéer søges !?

-kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 19:53

Hej Kim.

Jeg har ingen bedre idé end at låne hos din gamle mormor, farmor, tante, faster eller lign.
Desperate situationer kræver desperate handlinger!

Held og lykke med det! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Teoretisk kan du jo bede investorerne låne dig 100.000 kr - eller lave en aftale om, at du i alle fald ejer xx% af firmaet og at at din indsats er selv konceptet og det skal betragtes som din investering og sættes til en værdi af 100.000 kr. Investorerne må så af med 100.000 mere eller du må klare dig for 100.000 mindre i opstarten. Problemet er vel, at investorerne kan tabe tillid til dig, hvis du må sige, du nu ikke har penge længere. Skildsmisse er en superhyppig årsag til ødelagte økonomier desværre.

Skaf dig i alle fald, hvis du kan, en alternativ indkomst indtil du har løst knuden - sid ikke på hænderneSmile

vh

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:04

Hvis jeg skal igang med det så kan jeg ikke arbejde ved siden af, der er simpelthen for meget at lave, plus jeg finder ikke noget i min branche, den er død på denne tid af året.

Og nej har ikke noget familie med penge ... øv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)