Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor grundig forberedelse før investor ansøgninger ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra gundsømagle
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er mit første indlæg/spørgsmål på amino. Er nybegynder så bær lige over med mig hvis det er dumt spørgsmål - har fantastisk ide - i mit hoved er den da. Jeg er derfor meget målrettet og motiveret - Særegen, klar enkelt koncept - udskiller sig fra andre indenfor branchen (tror jeg, ihvertfald så vidt som mine egne undersøgelser viser ) -Mit udgangspunkt er at jeg har brug for en investor/ økonomisk støtte og måske en til selve den del af en virksomhed førend jeg kan opstarte noget.  - jeg er lige gået igang med en forretningsplan, men hvor udførlig og detaljeret skal den være før man begynder at søge støtte ? hvad er det vigtigste - visionen eller budgettet - hvis man kan udtrykke det sådan. ?? Jeg vil takke på forhånd for ethvert indslag / ide eller tanke... mvh. dorthe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28

Du kommer aldrig i nærheden af en investor uden en forretningsplan og et budget. Jeg stikker en standard  fra mit tidl. svar ud:

Beskriv lidt om dig/jer selv - position osv.

Beskriv i hvilken virksomhedsform du vil køre projektet, er det personligt selskab, I/S, ApS osv.

Beskriv hvor i landet projektet skal køre – hvor vil evt. personlige møder under forløbet finde sted.

Beskriv projektet så godt du kan/tør - det er ikke så farligt som du tror.

Beskriv hvor længe du har arbejdet på det og præcist hvor langt det er nået - herunder hvornår en indtjening forventes at begynde.

Beskriv egen investering - herunder også, om investor penge udelukkende går til noget eksternt, eller om de også skal dække løn til dig selv fremover.

Beskriv om det er fuldtid for jer, eller et deltids projekt

Beskriv evt. anden belåning og eksisterende investorer

Beskriv beløb 

Beskriv om du tænker tilbagebetaling som ren rente/afdrag - eller overskuds del eller kombination

Beskriv investors øvrige forventede deltagelse - indflydelse eller ikke – medejer eller ikke.

Beskriv kort om du tidl. har lavet noget lignende, og hvis med succes

Alt sammen gerne i one-liners, men det giver investorer en bedre mulighed for at bedømme, om det her er PB eller Email værd

Læs oplægget/ansøgningen igennem og vær sikker på det er fri for stavefejl eller grove grammatiske fejl

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:05

Hvis du skriver en forretningsplan med de punkter John nævner er du langt. Du behøver ikke have den perfekte forretningsplan når du starter på at tale med investorer.

Den ene gang jeg har forsøgt at få investorer til et projekt (og lykkedes med det), var min første version af forretningsplanen omkring 30 sider. Investorerne efterspurgte løbende mere information, og forretningsplanen voksede efterhånden som dialogen fortsatte. Forretningsplanen var vokset til 80 sider da alle sagde ja.

Hvis investorer er interesseret i et projekt, skal de nok fortælle hvad de mangler. Men sørg for at udgangspunktet er godt nok til at de bliver interesserede.

Mvh Carsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:47

Carsten Jacobsen:
Den ene gang jeg har forsøgt at få investorer til et projekt (og lykkedes med det), var min første version af forretningsplanen omkring 30 sider. Investorerne efterspurgte løbende mere information, og forretningsplanen voksede efterhånden som dialogen fortsatte. Forretningsplanen var vokset til 80 sider da alle sagde ja.

Ej dog hvor jeg kender det fra projekter. Man skal med andre ord ikke tro, man slipper igennem uden en plan der kan forklares. Jeg har prøvet samme, men 12 sider først, og så en god dialog., som fik mig op i 20 sider - og så OK  men helt ret-  Der vil ofte, når ting går igang, være tale om spørgsmål til planen, og ofte også, at man tilpasser den investor i sidste fase, så den matcher begge

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)