Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle Der os Døjer med dårlige betalere Og penge ude sidde og skrive 1000 rykkere.. ringe 100 gange til denne her kunde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vil gerne høre andre der os har med dårlige betalere og gøre sådan i øjeblikket om de har nogle små fif

Der ikke vedrører inkasso firma , advokat , og ligende har intet respekt for dem der snyder , men er ikke meget for at sende andre efter dem der skylder mig penge 

tror der nogle der har det på samme måde vil gerne høre hvad i gør og hvor mange dårlige betalere i har  før i har fået nok og så får hjælp 

der må da være en grænse ??? Mvh vvs fyren 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:49 | Låst

Jeg sender een rykker - sender ikke flere rykkere derefter.

har brugt nemtinkasso.dk, hvor jeg også fik skabelon til rykkeren så den overholder alle krav. Han fik debitor i tale og dermed udsigt til at få kr i kassen. Sørg for at inkassofirmaet kan indberette til RKI - når nu de dine kunder fx har et hus er det ikke så sjovt at være registreret der i forhold til bank og realkredit.

Når debitor er for prof. i at undgå betaling så skal vi prøve at holde fokus på driften og overlade inkassoen og evt. retsmøde til dem som er eksperter.

Overvej en mobil dankort-løsning så de afregner straks - men så skal din regning også være hurtigere klar end i dag ?!

De andre løsninger man kan komme i tanke om er ofte ikke lovlige Wink

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 09:55 | Låst

I første omgang handler det om en god dialog efter min mening. Herefter er det godt at sende rykkere med "dødningehoveder" hvor du lover bål og brand. Vi får i sidste ende ca. 98% af vores penge, men vi har også hyret en større inkassovirksomhed til at håndtere vores 4000 kunder. Derudover bruger vores bogholderelev et par timer om dagen på at ringe ud og spørge efter vores dollars.

Men... der er et men... Selvom vi får 98% af vores penge, betaler ca. 50% af vores kunder for sent. Så det handler egentlig om at "ligge øverst i bunken" når dine skal betale regninger. De skal helst have tanken: "De leverer et godt produkt, og hvis ikke jeg betaler er de efter mig resten af mit liv"

VH

Johannes

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:08 | Låst

Fuldstændig enig med Johannes - jeg bruger selv samme fremgangsmåde med mundtlige og høflige opkald om manglende betaling.

Når de så ikke har gjort som de har lovet et par gange - så sender jeg den skrappe rykker med 10 dage og ellers inkasso....

Hvis det er offentlige kunder er det en lidt anden sag desværre - der er nogen af dem der betaler til tiden og det er dejligt og respektfuldt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 10:25 | Låst

Inkasso firma eller Advokat slipper du nok ikke for, selv om du helst ikke ville benytte andre til at indrive dine penge. Har du sendt en rykker og kunden ikke reagere på den enten ved at ringe til dig eller "bare" betaler så er løsningen et inkasso eller advokat firma.

Når du sender en rykker skal du bare huske at opfylde loven, hvis du f.eks vil have et rykker gebyr skal du huske at dette allerede er varslet på fakturaen. Jeg skriver nederst på fakturaen " ved forsent indbetaling pålægges rykkergebyr på 100 kr."  Der med har jeg oplyst kunden at det koster penge at undlade at betale til tiden. Når jeg sender en rykker oplyser jeg i rykkeren at hvis de ikke betaler sender jeg sagen til inkasso og dermed gøre det klaret for kunden at min tålmodighed er lille, samtidig skal du oplyse kunde at der kommer yderligere omkostninger på hvis sagen havner i inkasso, ellers kan kunde slippe for at betale inkasso-omkostningerne.

jeg har udført et stykke arbejde og vil derfor også have mine penge, jeg skal ikke være gode venner med dårlige betaler så jeg er ligeglad med om de bliver sure.  Der kan være sket en ups'er for kunden og typisk vil denne type kunde også skynde sig at kontakte dig samt at betale regningen. Dem der ikke gør, til inkasso med dem.

Vedr. RKI, husk DU må ikke true med rki, det er kun rki der må det. tegner du et abonnement hos RKI kan du sende sagen til dem, de kan sende rykker og indgå afdragsordning m.m.

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:18 | Låst

Hej 

Jeg har en fin løsning, der kører sammen med mit e-conomic regnskabsprogram, der får skyldnere automatisk et rykkerforløb, og jeg slipper for bekymringer og håndtering af denne del. Prøv at tage et kig på ibill.dk ellers ring og tag en snak med Karina hos Ibill, hun er rigtig sød og hjælpsom.

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)