Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring og regnskab som helt ny enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst og læst om alt muligt, men det store overblik har jeg svært ved at få. Derfor håber jeg, at der er nogen af jer, der kan hjælpe på den front.

Jeg har læst mig til at man med en omsætning under 50.000 ikke behøver at registrere sig.

1) Derfor skal man vel alligevel bogføre og indberette til SKAT?

Det virker måske som et dumt spørgsmål, men:

2) Hvordan i alverden indberetter man overhovedet sin omsætning eller indtjening til SKAT?

3) Kan man lige så godt momsregistrere sig og få et CVR nummer med det samme eller er der også omkostninger forbundet med det? Og måske flere krav til, hvad man skal udarbejde?

---> I forhold til hvis man laver en webshop af en art, kan det så ikke lade sig gøre at få et integreret system, der giver dig indkøbskurv-muligheden + direkte betaling + bogføring? Skal man have flere forskellige systemer, der måske kan arbejde sammen, eller findes der noget, der kan det hele? Hvilke muligheder er der, og hvad synes I, er de(t) billigste og bedste alternativ(er)?

Det sidste spørgsmål er nok min største forvirring.

Min egen logik siger mig, at jeg umiddelbart skal benytte mig af en webshop løsning (f.eks. prestashop, magento etc.), hvor jeg så kan tilkoble et betalingssystem (quickpay, dibs etc.), og derudover skal jeg have et regnskabssystem som f.eks. billysbilling. Vil det være muligt at få disse til at spille sammen, har I bedre forslag, og vil denne løsning betyde, at regnskabs-/bogføringsdelen bliver fuldt automatiseret, eller er man stadig nødt til at lægge en masse arbejde i denne del?

Mvh. en meget forvirret mand! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave regnskab og betale skat af dit overskud, uanset om du registrerer dig eller ej. Det koster ikke noget at være registreret men du skal jo ha momsen med i regnskabet og indberette, så måske er det vel lidt mere kompliceret

HVIS du på nogen måde kan kommer over 50 t på 12 sammenhængende måneder SKAL du bestemt registrere dig, ellers kommer du af med moms også af den omsætning du ikke var registreret for + dobbelt op i bod

Du fører i alle fald regnskab efter årsregnskabsloven og forskudsregistrerer og skriver overskud og lidt andet (afhænger af omsætning m-m.) ind i den udvidede selvangivelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)