Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kautionist input.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hey Der ude Hvis!!! du skulle være min kautionist på cirka 200-250.000.- 

Inden for Madbrancen. (eat to go/stand) til opstart af virksomhed/Brand evt. Partner!!! 

Hvad ville du Forlange. ?

Hvad ville du forvente. ?

Evt dine input ?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ved godt det er svært at komme med en udtalelse når man ikke kender til Produktet/konceptet men prøv at komme med en general Holdning.!!!

(in real) Ville jeg self. præsentation/møde. dig for mit Koncept-ider-Markedsførings/plan-strategi mission-vission-Swot.....younamed.

!!!!!!søger ikke Råd & vejledning til denne Debat!!!!!.. men forskellige folks meninger & holdninger/krav til at skulle være Kautionist!!!!!

Skriv gerne en (PM) Hvis det er.  

I know wher is Investore/Væksthus/partner... men afprøver lige kautionist :D

Teknisk Designer> (2009) Tømmer> (2011) Multimediadesigner> (2012)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville rent ud sagt løbe skrigende bort hvis der var en der kom og bad mig kautionere for 250.000 så enkelt kan jeg sige det. Jeg ville løbe bort fra at skulle kautionere generelt - og var det inden for madbranchen, ville du ikke kun se mine gummisko for sort røg.

Man kan vel kombinere det så det i virkeligheden er en investor, men det er jo ikke det du vil høre om - for så er det jo investor og ikke kautionSmile

Kautionere skal man kun, hvis man samme dag skriver pengene helt ud af hovedet som mistede.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 21:31

Ville aldrig kautionere i den branche. 70% lukker inden for de første 1-2år. kun 2% eksistere efter 10år. dette er branchens egne nøgle tal.

så jeg ville løbe ved siden af cookie og du ville kun se såler :-) :-)

men med en 100% gennemarbejdet forretningsplan, og hvis du selv går i banken og låner det du kan og der efter også vil hæfte personligt for investors penge så tror jeg du kan finde en god investor der også kan byde ind med viden og netværk som i denne branche er minimum lige så vigtigt

kunne en leasing + lille lån og en investor være en vej frem for dig..?

Held og lykke

thor

Tilmeldt 23. Sep 11
Skrevet kl. 21:51

tak for Responsen Cookie & Thor.. jeg kan kun give jer Ret men igen da i ikke kender Konceptet/Brandet & dens omfrang Den enes død den andes Levebrød :D

& Hvis vi ser på f.e.k en Følse vogn er der jo ikke særlig meget nyt i at starte den slags virksomhed op som andre også gør i bund & grund er det den med de bedste priser & vare der overlever samt Hvor du får en god spot-bevilling....

men da jeg er en gavmild mand ville jeg nok Tilbyde min Kautionere en kontrakt aftale på 2-5% af overskuet da han sikrere min sikkerhed :D men der er vi igen hend af noget i retning af en Investore tror bare de forlanger mere i bund & grund men det tør jeg ikke sige for meget om inu :D

men Hvis i skulle Kautionere til et Procjekt/virksomhed Hvad skulle der så til for at i ville go for it ? ved ikke om man kan sige det på den måde men prøver :D

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 21:56

2-5% af overskuddet? Så skal der (undskyld ordbruget) fandme laves mange penge før de 250.000 er tjent hjem. Derudover vil en kautionist/"investor" helt sikkert tjene penge på, at have hjulpet dig også. Det betyder der skal hentes endnu flere penge hjem. Forvent at en investor vil have sine penge tjent ind i løbet af et par år. 2-5% af overskud i to år til at dække et udlæg på 250.000.. Regnestykket vil jo nærmest kræve, at du direkte overtager en McDonalds eller lignende med overflod af kunder lige fra start.

Tilmeldt 23. Sep 11
Skrevet kl. 22:22

hej Thomas

jeg kan godt se hva du mener & jeg ville nok tænke det samme Hvis jeg så sådane et svar ang. 2-5% men jeg har bevæget mig lidt ud på dybt vand da jeg ikke kan komme nærmer ind på mit Koncept/brand & komme med en forklaring på. Hvorfor jeg ville tilbyde de såkaldte 2-5% som ville være en fed invistering på sigt for kautionisten. når jeg udvider Virksomhed til vission. planen Hvis jeg skal sige det på den måde....

kan kun sige at de 250.000.- er min anden del af Mission i Koncepter til opstart & at det ville køre rundt med udgifter & fortjeneste som kun udgør 15-25% af hele Konceptet men der er vi inde på Vission Hvor jeg vil hend med tiden kommer råd & der ville jeg søge efter en Investore.

Det lyder måske Dumt but i belive on it..

Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:54

Det er den klassiske gode ide uden penge, så søger man en til at finansere men faktum er at det meget sjældent kan sælges. Hvis din ide er god nok så kom i gang med at sælge ideen til banken og få lånet uden kautionist eller kom i gang med at tjene dem. På dit nuværende indkomstgrundlag. Sidste mulighed er at få en kautionist der skriver under pga en relation og ikke pga økonomisk vinding.

Tilmeldt 23. Sep 11
Skrevet kl. 23:14

Samler:
Hvis din ide er god nok så kom i gang med at sælge ideen til banken og få lånet uden kautionist

Oh jeg elsker bare den slags Kommentar. for kan da høre du ikke kender til Bank verden.

kan sige så meget jeg Hvade et Bankmøde i Mandags Hvor de sage Hvis jeg kunne stille en Kautionist samt en Doc-(udgifter før start af virksomhed)

samt Foretningsplan mission vission Swot-Analyser younamed.. ville de Meget gerne holde et Bankmøde til på Grundlag af mit Koncept/ide men

tak for i aften jeg arbejder vider nu.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ide-udvikling:

hey Der ude Hvis!!! du skulle være min kautionist på cirka 200-250.000.- 

Inden for Madbrancen. (eat to go/stand) til opstart af virksomhed/Brand evt. Partner!!! 

Hvad ville du Forlange. ?

Jeg vil forlange 200-250.000,- i kontanter fra dig så enkelt kan det siges - glem alt om kautionist vejen medmindre der er tale om en velstående onkel som du kan tåle at blive uvenner med når pengene er tabt og han bliver kontaktet af en bank der vil have deres penge inden 8 dage.

/Søren

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)