Hej Jeg synes det er rigtig fedt, at du har fået idéen til at starte et projekt op og se om du kan tjene nogle penge på det. Det kræver både mod, men også en hel masse hårdt arbejde, og jeg håber du kan klare det selv, men alt efter, hvor stort projektet er osv. vil jeg synes det var godt, hvis du havde en ven, som du kunne gå sammen med om projektet, da dette altid er en god ting, da man så har en at gøre sine overvejelser med, men også en ekstra til kundeservice. Det kan fx være i forbindelse med ferier osv. Hvis du har nogle spørgsmål eller andet at skrive om kan du bare skrive til mig enten herinde eller på min mail jp@backupbox.dk Angående dit spørgsmål omkring paypal er godt nok eller ej vil jeg sige, at hvis du har et super fedt produkt, en troværdig side og der ikke er en finger at sætte på den, vil jeg sige, at paypal er nok til en start. Min makker og jeg har selv startet Danmarks billigste backup firma BackupBox, og vi har startet med paypal netop af den årsag, at det i starten gælder om at holde alle omkostninger så lavt som muligt uden at det går udover brugeroplevelsen. Paypal har jo den helt klare fordel, at det ikke koster dig noget, hvis du ikke har nogle kunder. Det man nemlig skal huske på med løsninger som Quickpay og andre er, at du risikerer at "spilde" dine penge på et system, som du faktisk ikke kan bruge til noget, fordi du måske, hvilket selvfølgelig ikke gerne skulle være tilfældet, ikke får noget salg. Fx vil Quickpay koste dig 150*12=1800 kroner selvom du ikke får noget særligt salg, så hvis du kun har 5.000 vil en stor del af pengene gå til dette. Der skulle selvfølgelig gerne komme noget salg, men dette kan være begrænset det første stykke tid. Jeg har umiddelbart ikke oplevet nogle kunder, som har fravalgt os pga. paypal, men jeg har i en eller to tilfælde oplevet kunder, som har spurgt efter en anden betalingsmulighed, hvor jeg så har foreslået bankoverførsel. Der er dog ingen tvivl om, at når du så får lidt gang i salget så skal du have fundet et alternativ til paypal og dette vil jeg også meget gerne hjælpe dig med. Martin (min makker) og mig er også selv i gang med dette og vi er ved at have fundet nogle gode løsninger synes vi i hvert fald selv, men først synes jeg du skal fokuserer på at bruge din penge på at få nogle rigtig gode produkter og en flot side for selvom du bruger paypal kan du jo stadig godt tage imod Visa og Mastercard, som langt størstedel af befolkningen bruger |
Er PayPal nok?
BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup
25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk