Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg tillade mig det overfor min arbejdsgiver?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt på, at oprettet er lille firma i min fritid, hvor jeg vil udarbejde skøder, berigtigelser, tinglyse servitutter mv.

Sagen er den, at jeg til daglig arbejder som sagsbehandler hos en ejendomsmægler (er uddannet statsaut. ejendomsmægler), hvor vi i samarbejde med en advokat laver meget af de samme ting. Så i min hverdag (ud over det almindelige sagsbehandling arbejde), så laver jeg skøde, refusionsopgørelse mv. på nogle af vores sager.

Egentlig er det jo det samme, som jeg vil lave i min fritid. Men kan jeg tillade mig det? Jeg vil ikke lave noget for kunder, som er kunder hos mig arbejdsgiver. Kan det være en fordel, hvis jeg holder mig fra det område, jeg arbejder i? Eller er det simpelthen for dumt? Jeg kan jo risikrer at miste mit job på det.

Hvad er Jeres erfaringer og råd til mig?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:53

Hej

Jeg kunne forestille mig at der i din ansættelseskontrakt fremgår at du ikke må udføre lignende arbejde samtidig med din ansættelse grundet tavshedspligt m.m. ?

De bedste hilsner
Kathrine 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Sjælland
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 15:59

Det skulle jeg måske have nævnt.

Nej, der står nemlig ikke noget i min kontrakt overhovedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Det ville være en rigtig god idé at høre din arbejdsgiver, inden du giver dig i kast med konkurrerende virksomhed.

Jeg er sikker på konkurrerende virksomhed, er en legal fyringsgrund uden at det er omtalt i din ansættelseskontrakt.

Fra Sjælland
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 16:18