Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg tillade mig det overfor min arbejdsgiver?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt på, at oprettet er lille firma i min fritid, hvor jeg vil udarbejde skøder, berigtigelser, tinglyse servitutter mv.

Sagen er den, at jeg til daglig arbejder som sagsbehandler hos en ejendomsmægler (er uddannet statsaut. ejendomsmægler), hvor vi i samarbejde med en advokat laver meget af de samme ting. Så i min hverdag (ud over det almindelige sagsbehandling arbejde), så laver jeg skøde, refusionsopgørelse mv. på nogle af vores sager.

Egentlig er det jo det samme, som jeg vil lave i min fritid. Men kan jeg tillade mig det? Jeg vil ikke lave noget for kunder, som er kunder hos mig arbejdsgiver. Kan det være en fordel, hvis jeg holder mig fra det område, jeg arbejder i? Eller er det simpelthen for dumt? Jeg kan jo risikrer at miste mit job på det.

Hvad er Jeres erfaringer og råd til mig?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:53

Hej

Jeg kunne forestille mig at der i din ansættelseskontrakt fremgår at du ikke må udføre lignende arbejde samtidig med din ansættelse grundet tavshedspligt m.m. ?

De bedste hilsner
Kathrine 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Sjælland
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 15:59

Det skulle jeg måske have nævnt.

Nej, der står nemlig ikke noget i min kontrakt overhovedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Det ville være en rigtig god idé at høre din arbejdsgiver, inden du giver dig i kast med konkurrerende virksomhed.

Jeg er sikker på konkurrerende virksomhed, er en legal fyringsgrund uden at det er omtalt i din ansættelseskontrakt.

Fra Sjælland
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 16:18

Det er også min tanke.

Dog vil jeg ikke tage kunder ind, som er relevante for min arbejdsgiver. Men må nok hellere spørge dem.

Tak for svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21

Tornfalk:
Dog vil jeg ikke tage kunder ind, som er relevante for min arbejdsgiver.

Dårligt argument. Hvis du arbejder i samme branche i samme område er i konkurrerende.

Hvad hvis din arbejdsgiver justerer lidt på virksomheden i morgen?

Fra Sjælland
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 16:27

Netop min pointe, jeg vil ikke være i samme område!

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 16:48

Du kunne også team op med en anden så du ikke er ansigtet ud af til. 

:=)

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 16:56

Hej Tornfalk

Du nævners selv at du ikke vil konkurrere med din nuværende arbejds giver eller arbejde på hans kunder.

Du nævner også at du ikke har nogle konkurrence klausul, selvfølgelig uanset det -er man altid, og uanset hvilket firma man arbejder for underlagt helt almindelig gældende regel at man har tavshed om den viden man oparbejder sig i et ansættelses forhold i virksomhed og angår virksomhedens forretningsområde- men det virker jo til at du både har helt styr på og velovervejet.

Men når du som så også nævner, vil tilgå helt andre kunder og er obs på hver enkelt om der kan være en konflikt- så kan jeg ikke se problemet i at du bruger din viden udover dit arbejde på kunder som ikke er i din dagligdag eller har decideret tilknytning /relation til det ansatte firma.

Der er da helt sikkert mange grafikere der er ansat, og driver lidt freelance ved siden af med at lave et par logoer - vindues pudseren der lige har lidt lommepenge ved at pudse et par huse i fritiden.

Alt med måde og med rigtig tanke, så burde det jo hverken være noget din arbejdsgiver skal blande sig i eller skabe et problem-  jeg ville dog lige informere ham så han ikke skulle høre det for andre, for så kan det virke skummelt hvis man er chef Wink

Bedste hilsner

Bo Schønemann

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 17:45

Hvis du selv var arbejdsgiver og en af dine medarbejdere gjorde det du vil gøre, hvordan ville du så forholde dig til det som arbejdsgiver? det må være det svar du skal forholde dig til.

Bed om nogle flere timer istedet eller lav det i det mindste i en anden by hvor din arbejdsgiver ikke har forretninger.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)