Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Surftown ALTID så langsomt?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:
Fint nok, og du lader til at være den uarrogrante af "teamet"

Jeg synes i hvert fald ikke selv, at jeg er arrogant :-)

Jeg kender Patrick ret godt, og det ville ligne ham dårligt blankt at påstå man kan hoste 3000 sites på én server uden videre. Du ved også meget om det her - du ved godt, at det er umuligt at spå om. Hvad er "en maskine"? 2Gb ram? 128Gb ram? Og så er vi slet ikke begyndt at tale cpu og storage performance endnu. Og hvad er "et site"? Er det hr. jensens revisorfirma visitkort-hjemmeside? Eller er det datingportaler, chatroulette og slankekurssider (som går amok i januar)? Det jeg vil frem til er, at der ikke findes nogen fast formel, især fordi firmaer som driver shared webhosting reélt set ikke har nogen idé om, hvad kunderne bruger hotellerne til - hense at man ikke udfra listen på netnationen.dk kan udlede om en server er "overbooked" eller ej. Vi forsøger alle at opsætte nogle rimelige grænser og løbende tilpasse det hele, så det hele kører, men det er jo en flydende udvikling som man konstant må tilpasse sig til. Det er først, når man står stille, at man har tabt i det her game.

Søren.Pedersen:
så lad os stoppe tråden her, du ved hvorfor den løber den vej den går og vi kan jo ikke blive ved i en lang uendelighed...

Vi er helt enige. Ha' en god aften.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bo Kruse:
Hej! (...)

Hov - Hej Bo! :-) Velkommen til Amino. Det var på tide I også blev godt repræsenteret herinde. 

Bo Kruse:
Ps. Den her type debat kunne hurtigt afføde en anden meget interessant debat om hvordan man bør eller ikke bør agere, når man repræsenterer en virksomhed

Pas nu på, at du ikke åbner pandoras boks og det stikker helt af, eller sådan noget :-D hæ hæ, tror bare jeg lader den ligge... 

Ha en god aften! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Anders:

Nu stikker det jo lidt dybere end lange svar tider i perioder.

For mig som udvikler er det et problem når kunden ringer til mig og klager over fejl på deres hjemmeside, som er hosted hos jer.

Når jeg så logger ind på deres webhotel peger phpmyadmin til en database på en helt anden server, end den kunden er tildelt og hjemmesiden bruger.

Hjemmesiden opfører sig dybt underlig og opdatering via ftp slår ikke igennem. Det virkede som om tingene lå flere steder og pegede på kryds og tværs.

Jeg måtte gi' op og henvise kunden til at kontakte jer, og så hører jeg ikke mere.

Fejlene er der stadig. Op det er ikke den service jeg ønsker at tilbyde mine kunder.

(Samme installation virker iøvrigt fint på min server).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Tilføjelse:

Jeg forsøgte først at opdatere med 1-click-installeren, og det virkede heller ikke.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 18:46

Søren.Pedersen:

Casper:
Kom gerne med "beviser" før du smider om dig med tal :-)

du kan bruge netnationen eller f.eks denneher

http://www.webhosting.dk/webcheck.php

skriver du mininyt.dk siger den der er 611 domæner på den server (.dk), om det er hoteller eller ikke kan man ikke lige se dog

Det der får du intet ud af. De kan benytte sig af en loadbalancer som står foran en masse backend-servere, og det er derfor de deler én udadgående IP, hardwaren bag hvert site kan være forskellig.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:09

Hold da HELT op en masse svar :-) Har læst stortset allesammen, og jeg kan se at der er lidt uenighed om forskellige ting.

Jeg spurgte mest ind til Surftown herinde, for at få nogle andre på banen, og for at finde ud af om det bare var min side der kører langsomt, eller om det er generelt. Jeg har et premium-tema installeret, hvor jeg dog har redigeret i stylesheet, samt tilføjet forbindelse med sociale medier. Derudover har jeg Disqus kørende, fordi deres kommentar system virker langt mere effektivt.

I de seneste dage er min side blevet ULIDELIGT langsomt, især når jeg sidder i admin panelet og arbejder med indhold - f.eks. tager det en KRIG at uploade et billede på 200 kb, og det på trods af at jeg sidder på en linje med 10mbit/s upload.

Jeg har W3 Cache plugin kørende, og Lazy Load plugin, der sørger for at det kun er det "viste" indhold på siden der er loadet.

Derudover har jeg været i kontakt med Surftowns support, der skal have ros for at svare HURTIGT - 2 timer på en hverdagsaften lidt over 7. Jeg har fået at vide at mit webhotel ligger på en belastet server, og at jeg kunne få flyttet mit webhotel, men at der så ville være 48 timers nedetid ca. (???) - så undrer det mig, at man hos Surftown ikke balancerer serverne bedre, istedet for at overbelaste nogen servere, og lade nogle andre servere stå uden at være lige så belastede?

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 13:18

Outsourcer87:
Derudover har jeg været i kontakt med Surftowns support, der skal have ros for at svare HURTIGT - 2 timer på en hverdagsaften lidt over 7. Jeg har fået at vide at mit webhotel ligger på en belastet server, og at jeg kunne få flyttet mit webhotel, men at der så ville være 48 timers nedetid ca. (???) - så undrer det mig, at man hos Surftown ikke balancerer serverne bedre, istedet for at overbelaste nogen servere, og lade nogle andre servere stå uden at være lige så belastede?

det har jeg også :)
Jeg måtte dog ikke få flyttet mine, men de ville ordne "fejlene" som jeg ikke lige kan se er der, da jeg ikke har nogle fejl på mine domæner hostet ved dem, som alle åbenbart er på samme server, med 1200-1300 domæner på..

spurgte om jeg måtte få dem flyttet, men det måtte jeg åbenbart ikke... (??)

Nåå.. håber de får et til at spille anyways.. 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:23

Casper:
Hvordan kan du så sige det er 600 kunder?

Syntes tit du skriver ting på Amino, som du ikke ved noget om.

Især når det kommer til at svine andre webhosting udbydere til ;-)

Casper, du er da ikke den Casper, jeg har mødt i Meebox supporten ? :-)
Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 10:02

Jeg har gennem tiden lavet en del Wordpress installationer  hos Surftown og aldrig oplevet hastigheden som et problem.

Denne Wordpress installation kører på den billigste løsning hos Surftown. 

Jeg skal måske bemærke, at jeg aldrig har brugt Wordpress installation, som er stillet til rådighed af Surftown. 

Tilmeldt 3. Jul 12
Indlæg ialt: 47
Fra  ERTMANIA.DK Skrevet kl. 01:02

Min Joomla 3.0 side er også blevet langsom. Det tager 45 minutter at tage backup.

Sjovt nok har jeg fået præcis samme svar som dig, Thomas.

Min lille hjemmeside belaster surftown's server.

Jeg kan få lov til, at opgradere til et erhvervsabonnement, det billigste koster 99 pr. måned. Sad

http://ertmania.dk Styksalg af fødevaregodkendte plastspande og plastkurve. 

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)