Hej! Min konklusion var udelukkende baseret på en bil til omkring 100 tkr., og uden nærmere beregning. /Peter |
Køb af bil - også til privatbrug
Hvis man lader bilen indgå i virksomheden betaler man skat af værdi af fri bil. I værdi af fri bil indgår også en forrentning af bilens pris. Da bilens pris/værdi minimum sættes til 160.000 kr. er det som regel ikke så optimalt at lade gamle billigere biler indgå i virksomheden, medmindre der da er meget høje reparationsudgifter. Holder man bilen udenfor kan der oppebæres skattefri godtgørelse. Iøvrigt gælder det såvel hvidpladebiler som gulpladebiler. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Bent! Ja...mensom nævnt, kræver det nok en nærmere beregning. /Peter |
Hej Er der ikke en beregningsmodel eller et site hvor man kan indtaste bilens pris og hvor mange km man kører privat og firma, og evt. ens trækprocent, og derved får et guideline om hvad der bedst kan betale sig? Jeg har selv en 2,5 år gl. Berlingo gulpladebil som før udelukkende har været brugt til firmakørsel. Men pga. nye aktiviteter vil den udelukkende blive brugt til privat frem og tilbage fra arbejde (60km. hver vej) indtil der er grudlag for at købe en bedre. Bilen er leaset og jeg skal til april 2008 betale 38k til leasingselskabet, men jeg ved ikke rigtig om jeg nu skal overtage leasingkontrakten privat, eller om jeg skal fortælle Skat at jeg kører privat i firmaets bil og så evt. sælge den til mig selv når firmaet har betalt bilen ud. Nogle råd? Ps. deepundercover, det er ikke for at stjæle din tråd :-) men mener at et site med beregningsmodellen også kunne bruges af dig. |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Tak for alle rådene i denne tråd. Jeg går nu målrettet efter at købe privat til cirka 100.000kr er det bare |