Jeg mener langt de fleste steder op nettet siger - nix til selvstændige helt generelt. Bla.a. Anette Sand som plejer at ramme ganske så ret i dette link hvor der står http://anettesand.dk/2007/kl%C3%A6dt-pa-til-jobbet-%E2%80%93-om-arbejdst%C3%B8j-og-profilbekl%C3%A6dning/
For selvstændige uden ansatte gælder den ovennævnte regel ikke, her anses tøjet for at erstatte almindelig beklædning og er derfor ikke en fradragsberettiget udgift. Hvis nogen får OK ved bindende svar ville det være super at høre det.
Og her lidt fra en landsskattedom, hvoraf fremgår at beklædning for ejeren, uanset det var rent arbejdstøj, ikke gav fradrag da det bare erstatter andet tøj
Landsskatteretten bemærker, at beklædningsudgifter i almindelighed er private og dermed den skattepligtige indkomst uvedkommende, også i det omfang der er tale om decideret arbejdstøj, idet anvendelsen heraf træder i stedet for anvendelsen af sædvanligt dagligt tøj. Fradrag vil efter praksis kun kunne indrømmes, hvis der er en konkret erhvervsmæssig begrundelse for at afholde udgifter til speciel beklædning.
Tag også Ida Rafn som fik nej til sit mildest talt specielle scenetøj, og selv deltidsbrændmænd har fåët nej
Talte vi beskyttelsessko eller hjælm var det noget andet, men ikke en skjorte/jakke o.l. for selvstændige vil jeg fastholde som min hovedregel og ser ikke den store gråzone
vh