Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor bliver mine indgående links af?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Fra  www.kbhvandski.dk Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Nu har jeg prøvet at læse lidt rund på de forskellige emner, men finder ikke helt et præcist svar.

Jeg kan ikke se alle mine indgående links til mit site.

Heller ikke i google webmastertools.

Det skal siges at: For nogle måneder siden indekserede vi siden, den er blever ændret EN DEL siden, og der er mange undersider som har fået nye navne.

Forleden indekserede vi den igen i google webmastertools. Google bliver ved med at finde en underside, som dog ikke længere eksisterer - hvorfor det?

Når jeg laver link building, besvarer forums, blogs osv benytter jeg kun www.kbhvandski.dk og skriver ikke http:// foran. Burde jeg det?

Nå men. Skal jeg bare vente før jeg kan se dem, de indgående links?

Hvordan ved jeg om min side er indekseret rigtigt?

Jeg kan faktisk heller ikke spore hvilke sider jeg selv linker til...

Siden er ikke helt færdig endnu, så I vil helt sikkert se nogle fejl. Sig dem gerne, det kan være vi ikke er klar over dem, og så kan det da blive rettet.

På forhånd tak.

Denise

Københavns Vandski Klub

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 09:19

Denise Conradi:

Hvor lang tid siden er det at du har lavet de nye backlinks du snakker om ?

Jeg har opsporet nogle backlinks et fra henrik-bondtofte side hvor du skriver okt. 25 2012, nu tror jeg ikke det er det eneste hvis du har været aktiv, men forums og blog kommentar, men der er links til side, bare ingen med ankertekster der kan bruges !

Vh

TomN

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denise Conradi:

Jeg kan ikke se alle mine indgående links til mit site.

Heller ikke i google webmastertools.

Der er forskellige værktøjer til at finde de links der er til dit site, men det interessante er om søgemaskinerne/Google finder dine links. Der er Google Webmastertools et godt værktøj, de viser (sikkert) de fleste af de links Google har registreret til dit sit.

Denise Conradi:
Det skal siges at: For nogle måneder siden indekserede vi siden, den er blever ændret EN DEL siden, og der er mange undersider som har fået nye navne.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener, Google er ligeglad med om du indeksere din side, det er der interessant er om Google indeksere den. Hvad mener du med at I indekserede siden?

Denise Conradi:
Forleden indekserede vi den igen i google webmastertools. Google bliver ved med at finde en underside, som dog ikke længere eksisterer - hvorfor det?

Hvordan indekserede I den i Webmastertools? Google kan ikke finde noget der ikke findes - så gode er de trods alt ikke :-) Men Googlebot kan godt blive ved med at forsøge at finde en nedlagt side, hvis der linkes til den internt eller fra et andet sted. Løsningen er at opsætte en 301 redirect på den pågældende URL, og fjerne det defekte lin hvis det er et du har kontrol over.

Denise Conradi:

Det er 'en strategi, du kan også gøre noget for at få indekseret de sider der linker til dig, det kommer an på hvor vigtige de er.

Denise Conradi:
Hvordan ved jeg om min side er indekseret rigtigt?

Du kan prøve med søgningen "site:kbhvandski.dk" uden "" på Google, så kan du se hvilke sider Google har indekseret.

Denise Conradi:
Jeg kan faktisk heller ikke spore hvilke sider jeg selv linker til...

Du kan prøve værktøjet XENU linkchecker, der kan du få et overblik over dine interne links og hvilke eksterne links du har.

Helt generelt, så virker det som om du blander begreberne lidt, men det er også muligt jeg misforstår dig. :-)

Held og lykke med projektet
/Brian 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 13
Fra  www.kbhvandski.dk Skrevet kl. 20:19

Det er sten sikkert at jeg  mixer begebene. Jeg er ikke så stærk i det - det er ikke det jeg laver til hverdag ;)

Fedt med det der site:kbhvandski.dk

Den viser dog ikke alle siderne. Er der nogen grund til det, og hvad kan man gøre for at få det til at fungere?

Jeg har vel ca lavet 2-3 links om dagen de sidste par uger. På at oprette siden forskellige steder. Skrive og besvare blogs. På forskellige forummer o.a.

På google kommer der en underside op, som er en vi nu har døbt noget andet.

eks kommer denne op (også når jeg søger site:kbhvandski.dk) 

www.kbhvandski.dk/polterabend-i-koebenhavn 

eller denne:

www.kbhvandski.dk/sjov-polterabend-i-koebenhavn.html
Som begge hedder noget andet nu. Altså www.kbhvandski.dk/polterabend 
Men altås. Er det bare at afvente at google har "opdateret" sig selv?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:14

Hej,

Jeg har ikke lavet en analyse af dit site, men blot lige kigget lidt omkring, så der er helt sikkert noget jeg ikke har set.

Denise Conradi:
Den viser dog ikke alle siderne. Er der nogen grund til det, og hvad kan man gøre for at få det til at fungere?

Det kan være fordi din interne linkstruktur er lidt rodet og du har et par deadends på siden. Eks. linker du fra mange sider, til en pdf med priser, men du har ingen links i pdf-filen til at komme tilbage på dit site igen.

Denise Conradi:

På google kommer der en underside op, som er en vi nu har døbt noget andet.

eks kommer denne op (også når jeg søger site:kbhvandski.dk) 

www.kbhvandski.dk/polterabend-i-koebenhavn 

De sider har du stående i dit sitemap http://www.kbhvandski.dk/sitemap.xml så derfor vil Google blive ved med at lede efter dem, og fejle i forsøget.

Fjern dem fra dit sitemap, og hvis du har tilmeldt det via Google Webmastertools så fjern det også der, eller udskift det med et du vedligeholder. Og lav så 301 Redirect fra de gamle URLs til de nye.

Det er forøvrigt et godt eksempel på hvorfor man ikke skal tilmelde sitemaps i Webmastertools :-)

/Brian

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:10

Hej Denise.

Husk nu lige (hvis du ikke ved, at du har den mulighed), at du godt må give Brian 5 stjerner.

Sjældent har jeg set så god en respons på en brugers spørgsmål Yes

Mvh. John.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 13
Fra  www.kbhvandski.dk Skrevet kl. 12:49

Tak for besvarelsen Brian :)

Helt klart nogle gode ting som jeg vil gribe fat på!

Stadig er jeg i tvivl om, hvorfor jeg ikke kan se mine indgående links.

Eks burde der jo fra Amino også være links til min side. Men jeg kan ikke se dem.

Er det bare fordi der går længere tid inden de dukker op? Når jeg søger på backlink tracker, eller på Link Assistent.

Men eks på http://www.impersonal.me/ kan jeg godt se dem...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)