Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af lægemiddel fra Thailand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg er lige hjemvendt fra en rejse i Thailand. Jeg har fået en god idé til et produkt at importere. Jeg ved bare ikke om man må:(

Det er et lægemiddel, som får en ubehag væk. Jeg ønsker ikke at sige præcist hvad det er, men jeg kunne forstille mig, at produktet kan sælges på apoteker uden recept. det er altså ikke en pille eller andet, der går ind og hindre en sygdom. Det er langt mere beskedent.   

mit spørgsmål går på, om jeg overhovedet må importere sådanne produkt fra Thailand??

På forhånd tak for svar! :) 

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 01:35

dalle333:

Hejsa!

Jeg er lige hjemvendt fra en rejse i Thailand. Jeg har fået en god idé til et produkt at importere. Jeg ved bare ikke om man må:(

Det er et lægemiddel, som får en ubehag væk. Jeg ønsker ikke at sige præcist hvad det er, men jeg kunne forstille mig, at produktet kan sælges på apoteker uden recept. det er altså ikke en pille eller andet, der går ind og hindre en sygdom. Det er langt mere beskedent.   

mit spørgsmål går på, om jeg overhovedet må importere sådanne produkt fra Thailand??

På forhånd tak for svar! :) 

Hvordan skulle vi fortælle dig om du må importerer det? - Der er jo ingen beskrivelse af hvad det er? Hvis der er medicin er det åbenlyst at du sikkert ikke må uden at det er tilladt i EU osv.

Hvis det er urter er det sikkert en anden sag. Hvad med en email peget imod fødevarestyrelsen og/eller sundhedsstyrelsen. 

De svarer faktisk rimlig hurtigt.

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 07:56

Hvis det er et produkt med anprisning at kunne lindre symptomer mv. Altså naturlægemiddel eller medicin så er det Sundhedsstyrelsen du skal have fat i. Hvis det skal sælges som kosttilskud skal du have fat i FVST og der er mange strikse regler, bla. en nyere EU-fordningen om ernærings-og sundhedsanprisning, markedsføringsgebyr for kosttilskud mv.

Håber det kunne hjælpe lidt.

Mvh Kristina Ekman-Nielsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 09:17

Hej dalle333,

Hvis det er sådan noget, som thaiere smører sig ind i, når noget gøre ondt, herunder at smøre på maven, når de får kørersyge, så vil jeg mene, at det minder meget om tiger balsam, som man kan købe i Matas.

Jeg er sikker på, at et produkt, der skal smøres på huden, skal godkendes på en eller anden vis.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)