Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven §6a og det offentlige?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag,

Jeg havde blot lige en diskussion med en ven og ville gerne have den afsluttet :-) Så altså: Kælder markedsføringsloven §6a kun om private virksomheder og privatpersoner - eller omfatter den også offentlige institutioner?

På forhånd tak!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:26
Jeg har været ansat i en kommune, hvor vi i en kampagne for salg af grunde forbrød os mod §6a ved at tilbyde tilgift.
Det var der ikke noget juridisk problem i, da vi ikke var en virksomhed, men netop "det offentlige".
Dog var der et andet problem, idet vi ikke måtte give tilskud til enkeltpersoner, og idet det ikke er en kommunal opgave at udbyde IT-ydelser til private. Jeg har tidligere beskrevet sagen her på amino i denne tråd: http://www.amino.dk/view.asp?topicID=1495.

Derfor er jeg temmelig sikker på, at 6a ikke gælder for det offentlige.

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Skrevet kl. 08:43
hov jeg var vist ikke tydelig nok i min formulering. Jeg mente hvorvidt markedsføringsloven gælder ved virksomheder der forsøger at kontakte det offentlige med henblik på salg?
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:23
Jeg vil lige nævne at markedsføringslovens § 6a ikke findes mere, men er implementeret i § 6. I teksten står der, at en erhvervsdrivende ikke må rette henvendelse til nogen, så det må vel også gælde det offentlige.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Skrevet kl. 09:25
Dato: 27-07-2007 23:51:36
Forfatter:Michael Mortensen
Goddag,

Jeg vil lige nævne at markedsføringslovens
§ 6a ikke findes mere, men er implementeret i § 6. I teksten står der,
at en erhvervsdrivende ikke må rette henvendelse til nogen, så det må vel også gælde det offentlige.

Se det var netop også det jeg tænkte

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)