Hej :)
Jeg har planer om at tage et fri-år efter sommerferien i år inden jeg vil starte på CBS. På det seneste har jeg leget lidt med tanken om at kombinere min rejselyst med arbejde i udlandet, da jeg gerne vil styrke mine kompetencer til jobsøgningen efter endt universitets uddannelse. Er der nogen her på Amino der kender til nogle (gerne danske) virksomheder, der driver forretning i udlandet, som jeg kan kontakte angående et arbejde i et års tid? Nogen der kender nogen/noget eller måske kan komme med et råd eller to? |
Hej
For det første, så er det meget svært at svare på, da jeg jo ikke ved, hvad du skal læse.
Jeg tror derudover ikke, at du overhovet skal tænke over branche, da en kommende virksomhed vil være bedøvende ligeglad, om du var i en bank eller i et reklamefirma, før du overhovedet nærmer dig færdiggørelsen på din uddannelse. Der er minimum 5 år fra du starter på din uddannelse til du er færdig, så jeg vil kraftigt anbefale dig i stedet at tage et sabatår under studiet, hvor du kommer ud og arbejder eller alternativt kommer ud og læser i et andet land. Det vil kunne give dig rigtig meget mere og det er der du kan målrette det efter, hvilket job du vil have bagefter.
Jeg synes dog stadig, at det er en rigtig god ide at komme ud og arbejde nu, men kunne det så ikke være en ide her at udfordre dig selv rigtig meget og få lidt perspektiv på tilværelsen. Det kunne jo f.eks. være en rigtig god ide at tage et år som frivillig evt. som nødhjælpsarbejder. Det er noget, hvor man trods alt vil være ret positiv over, da det viser udsyn, overskud og det giver hår på brystet!
Det var bare et par bud!