Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i udlandet i et år - sabbat år

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er en ung gut på 19 der bliver HHX student til sommer.

Jeg har planer om at tage et fri-år efter sommerferien i år inden jeg vil starte på CBS.

På det seneste har jeg leget lidt med tanken om at kombinere min rejselyst med arbejde i udlandet, da jeg gerne vil styrke mine kompetencer til jobsøgningen efter endt universitets uddannelse. 

Er der nogen her på Amino der kender til nogle (gerne danske) virksomheder, der driver forretning i udlandet, som jeg kan kontakte angående et arbejde i et års tid?
Lande jeg håber at kunne komme til er Australien, New Zealand, Canada, USA, Mellemamerika (spansk talende lande).

Nogen der kender nogen/noget eller måske kan komme med et råd eller to?
.. eller evt. har andre idéer til brugen af et sabbatår, som vil styrke ens fremtidige muligheder i erhvervslivet? :) 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:36

Hej

For det første, så er det meget svært at svare på, da jeg jo ikke ved, hvad du skal læse.

Jeg tror derudover ikke, at du overhovet skal tænke over branche, da en kommende virksomhed vil være bedøvende ligeglad, om du var i en bank eller i et reklamefirma, før du overhovedet nærmer dig færdiggørelsen på din uddannelse. Der er minimum 5 år fra du starter på din uddannelse til du er færdig, så jeg vil kraftigt anbefale dig i stedet at tage et sabatår under studiet, hvor du kommer ud og arbejder eller alternativt kommer ud og læser i et andet land. Det vil kunne give dig rigtig meget mere og det er der du kan målrette det efter, hvilket job du vil have bagefter.

Jeg synes dog stadig, at det er en rigtig god ide at komme ud og arbejde nu, men kunne det så ikke være en ide her at udfordre dig selv rigtig meget og få lidt perspektiv på tilværelsen. Det kunne jo f.eks. være en rigtig god ide at tage et år som frivillig evt. som nødhjælpsarbejder. Det er noget, hvor man trods alt vil være ret positiv over, da det viser udsyn, overskud og det giver hår på brystet!

Det var bare et par bud!

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:45

Har Californien interesse?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 12. Jan 13
Skrevet kl. 12:55

Hej

Tak for det gode svar! Jeg håber på at læse en af de engelsk sprogede Bsc linier som CBS udbyder, hvilket giver mig mulighed for et semester i udlandet sidst på bachelor delen.

Pt. er jeg ved at undersøge muligheder, men skal nok snart til at have fundet ud af noget, frivilligt arbejde er helt sikkert også på listen.

Endnu engang tak, altid rart at få andres syn på sine tanker :) 

Tilmeldt 12. Jan 13
Skrevet kl. 12:55

Helt sikkert :)

Kender du da til noget? 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 10:58

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at finde et konkret job, men jeg vil dog helt klart anbefale dig bare at hoppe ud i det. Ofte er det betydeligt lettere at finde et job, når man først er bosat i det givne land, som man gerne vil arbejde i.

Jeg blev selv færdig med HHX sidste sommer, og derefter tog jeg til London, hvor jeg det seneste halve års tid har arbejdet for et britisk marketing bureau. Det har været en stor oplevelse hidtil, og det tog mig ikke meget mere end en uge at finde jobbet, da jeg først var landet her i Storbritannien.

Så jeg synes da helt sikkert, at du skal prøve det af!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:13

k.kromann:
Nogen der kender nogen/noget eller måske kan komme med et råd eller to?

De lande du nævner kan jeg desværre ikke hjælpe med, men du kan få arbejde i Irland, her kan du arbejde for eks IBM, Facebook, Google, HP, Symantec, Microsoft og mange mange flere

Du kan evt finde mere info på

Job.ie

Good Luck

Allan

Tilmeldt 12. Jan 13
Skrevet kl. 11:34

Tak, det lyder spændende!

Flyttede du bare til landet og håbede på at finde job? Er det nemt nok at få et job i en virksomhed når man ikke har andet end HHX uddannelsen?

Tilmeldt 12. Jan 13
Skrevet kl. 11:35

Tak for svaret! Jeg vil kigge på det :)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:42

k.kromann:
Flyttede du bare til landet og håbede på at finde job? Er det nemt nok at få et job i en virksomhed når man ikke har andet end HHX uddannelsen?

Hvis det er mig du spørger så fik jeg job på IBM i tidernes morgen det fandt jeg på job.ie, jeg arbejder dog nu som freelance grafiker hjemmefra, men ingen problem at få arbejde hos dem jeg nævner, du skal jo sidde og supportere virksomheder / kunder i Danmark .....ej selv om du "kun" har en HHX.

Man skriver normalt kontrakt med firmaer som CPL eller Manpower for et år .... eks Manpower står for IBM og CPL har HP osv ...

/allan

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)