Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Indien/Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminos !

Jeg er helt grøn som iværksætter og på import område. Vil importere nogle farver fra Indien og/eller Kina. Er der nogen, som kender til certification af farver/farvestoffer eller har erfaring med det? Hvilke dokumenter kræves ved modtagelse af prøver?

Mvh

Martane

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:16

Jeg har ingen specifik erfaring med import af farvestoffer, men derimod  med import af kemikalier/ farmaceutisk råvare. Hvad type farvestoffer er der tale om og hvad er deres anvendelse?

Kan du ikke være lidt mere specifik mht. hvad du mener med certifikation af farvestofferne? Ligeledes hvad du mener med hvilke dokumenter der kræves?

Vær iøvrigt opmærksom på at du som importør skal forestå korrekt mærkning samt udarbejdelse af leverandørbrugsanvisninger på de produkter du importere.

Ravn

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:26

Tak for svar.

det er farverstoffer som skal tilsættes i farveprint til tekstiler. Derfor spørger jeg om der skal være nogen certifikation på, at farvestoffen er ikke-sundhedsfarlig og lign. Hvem står for det: importør eller producent?

Du skriver:
"Vær iøvrigt opmærksom på at du som importør skal forestå korrekt mærkning samt udarbejdelse af leverandørbrugsanvisninger på de produkter du importere."

Hvad forstås under korrekt mærkning samt udarbejdelse af levendørbrugsanvisninger og hvordan opnås det?

Mvh

Martane

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:46

Som jeg forstår det vil du importere de rene farvestoffer, som så efterfølgende skal viderforarbejdes til egentlige trykfarve er det korrekt? eller mener du færdige trykfarver lige til at komme i maskinen?

Men hensyn til mærkning og leverandørbrugsanvisning mener jeg at du naturligvis skal opfylde den gældende lovgivning fra Miljøstyrelsen og  Arbejdstilsynet omkring mærkning , leverandørbrugsanvisning samt anmeldelse til produktregisteret.

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)