Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

koks primoposter c5

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har i dag dannet primoposter (hvilket jeg har gjort mange gange før - på min tidligere arbejdsplads) - men et aller andet gik galt Sad-

Efter at have dannet primoposterne - passede status på bank, kasse og giro ikke. Kan det være fordi der ikke er dannet primoposter de to foregående år? De to foregående år er ej heller afsluttet i c5 og der er heller ikke bogført efterposteringer.

Jeg har gjort fuldstændig som jeg plejede på min tidligere arbejdsplads - fatter det simpelthen ikke - og er lidt ked af, da min chef nu forsøger at finde en løsning sammen med revisoren.

Nogen der har oplevet det samme?

Sonja

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:34

Hej Sonja

Der er nok kun en vej - Efterberegne alle perioderne og herefter i rækkefølge danne primoposter for hvert enkelt regnskabsår.

Fordelen er, at alle posteringerne ikke er berørte, men alene skal sorteres i de korrekte perioder

Det er kun et tidsspørgsmål, men det kan lade sig gøre at få rettet bogføringen for de enkelte perioder igen.

Tonny

Tilmeldt 28. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:31

Tusind tak for din svar Tonny.

Skal jeg så først efterberegne 2010 og derefter danne primoposter for 2010 - så efterberegne 2011 og så danne primoposter - eller kan jeg efterberegne i et hug - f.eks. fra 01.01.10 - til 31.12.12?

Sonja

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:01

sonjab:

Tusind tak for din svar Tonny.

Skal jeg så først efterberegne 2010 og derefter danne primoposter for 2010 - så efterberegne 2011 og så danne primoposter - eller kan jeg efterberegne i et hug - f.eks. fra 01.01.10 - til 31.12.12?

Sonja

hej igen

Ja, det plejer jeg at gøre - Efterberegne og danne primoposter år for år - Herved er det jo også muligt, at kontrollere primoposterne (=ultimoposterne året før) til årsregnskabet.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)